×

منوی اصلی

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.
کنترل تورم در گرو توسعه روابط خارجی

به گزارش بهارستان ایران: «فتح‌الله توسلی» در این خصوص، اظهار کرد: توسعه روابط خارجی نه لزوما اروپا بلکه در حوزه همسایگان و کشورهای اسلامی اولویت سیاست خارجی کشور از ابتدا بوده و هست و این امر می‌تواند به تحقق شعار سال کمک کند.

وی با اشاره به نامگذاری امسال از طرف مقام معظم رهبری با عنوان مهار تورم، رشد تولید تصریح کرد: افزایش صادرات، کاهش واردات، کنترل قاچاق، هماهنگی بین بخشی در داخل کشور و از طرفی افزایش تولید در همه بخش ها، حمایت و تقویت تولیدکنندگان، کاهش بروکراسی ادارات و صدور مجوزهایی که قانون آن در مجلس تصویب شد، به طور قطع همه این موارد به مهار تورم و رشد تولید کشور می تواند کمک کند.

توسلی خاطرنشان کرد: موضوع تورم در واقع به برخی مسائل ملی و بین المللی مربوط بوده و بحث همکاری ما در حوزه بین المللی و ارتباطات ما با حوزه بین المللی طبیعتا به بالا رفتن ارزش پول ملی کشور کمک خواهد کرد و موجب آن خواهد بود که در تامین نیاز کمتر دچار مشکل شویم و ارزش پول ملی بالا برود و تورم کنترل شود.

وی ادامه داد: یک بخش از کنترل و مهار تورم به هماهنگی دستگاه‌های داخل کشور و به بخش‌های فعال در حوزه اقتصاد از جمله بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه، وزارت اقتصاد و گمرک بستگی دارد که هماهنگی و همکاری و کار کارشناسی آنها و به جلو بردن امور به صورت حساب شده و به شکل عملی توسط آنها موجب آن خواهد بود که فشار بر اقتصاد ملی کشور کمتر شود.

توسلی یادآور شد: از طرفی نکته مهم در کنار آن تولید بوده که هر چقدر تولید ملی کشور افزایش پیدا کند، درآمد کشور ارتقاء خواهد یافت و فروش کشور افزایش می‌یابد و محصولات و تولیدات نیز در داخل کشور رشد بیشتری به خود می‌گیرد و طبیعتا با عرضه محصولات قیمت آن نیز متعادل و قدرت خرید مردم بالاتر می‌رود.

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.