×

منوی اصلی

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.
شوک جدید قیمتی به بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی جالب یک کارشناس از قیمت طلا و سکه در بازار

به گزارش بهارستان ایران ؛روند قیمت طلا و سکه در هفته گذشته به خوبی نشان می‌داد که این اونس جهانی طلاست که با بازار ایران بازی می‌کند. در روزهای ابتدایی هفته و آن زمانی که قیمت اونس حتی تا سطح یک‌هزار و ۸۱۹ دلار پایین آمد، قیمت طلا و سکه در حال کانال‌شکنی به سمت قیمت‌های پایین بودند؛ به طوری که سکا حتی در مقطعی کوتاه وارد کانال ۲۶ میلیون تومان شد و طلا نیز تا حد ۲ میلیون و ۲۳۹ هزار تومان پایین آمد.

شرایط کاهشی قیمت‌ها تا روز سیزدهم مهرماه ادامه داشت و پس از آن که اونس طلا در مسیر صعودی قرار گرفت، شرایط در بازار طلا و سکه ایران نیز متفاوت شد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که از روز سیزدهم مهرماه تاکنون اونس طلا ۱۳ دلار گران شده و به یک هزار و ۸۳۲ دلار رسیده است. بر همین اساس، هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار ۲ میلیون و ۲۴۳ هزار تومان و هر قطعه سکه امامی ۲۷ میلیون و ۳۳۲ هزار تومان قیمت دارد. هر قطعه نیم‌سکه نیز به قیمت ۱۴ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۹ میلیون و ۹۴۳ هزار تومان و سکه گرمی ۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان به فروش می‌رود.

اما این شرایط در حالی در بازار حکمفرماست است که فعالان بازار اعتقاد دارند بازار طلای داخلی به رسم سال‌های گذشته رونق نگرفته و همچنان رکودی‌ است. از همین‌رو کارشناسان فنی محدوده‌های فعلی قیمت را منطقه‌های جذابی برای ورود به بازار طلا توصیف می‌کنند.

در همین خصوص، محمد کشتی‌آرای، رییس اسبق اتحادیه طلا و جواهر می‌گوید: نکته‌ای که این روزها قابل توجه است این است که کاهش قیمت جهانی طلا و همچنین روند نزولی قیمت طلا در داخل که در چند هفته اخیر اتفاق افتاده است، سبب کاهش تقاضا و کاهش دادوستدها در بازار شده است.

وی می‌افزاید: از سوی دیگر با توجه به تعطیلات پیاپی که در هفته‌های اخیر داشتیم، سطح معاملات و دادوستدهایی سکه و طلا در بازار کاهش پیدا کرد؛ اما پیش‌بینی می‌شود که باتوجه به اینکه از این هفته تعطیلاتی در پیش‌رو نخواهیم داشت، بنابراین به نظر می‌رسد که سطح معاملات مجدد رونق بگیرد البته سطح قیمت‌ها تغییر نخواهد کرد و ثبات قیمت‌ها حفظ خواهد شد.

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح می‌کتد: وضعیت بازارهای جهانی و مخصوصا بازارهای نفتی از یک ثبات خوبی برخوردار است و به همین دلیل قیمت جهانی طلا هم با کاهش همراه شده است؛ سایر فلزات گرانبها نیز همچون نقره، پلاتین و پالادیوم نیز در این هفته کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.