×

منوی اصلی

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.
کشف حجاب منجر به بدن نمایی می شود

به گزارش بهارستان ایران: آغاز فعالیت دوربین‌های فرماندهی نیروی انتظامی برای شناسایی زنانی که کشف حجاب کرده‌اند، واکنش‌های مخالف و موافقی را به همراه داشته است. در این میان برخی از جامعه شناسان و فعالان سیاسی هشدار داده و توصیه کرده‌اند که باتوجه به شرایط جامعه بهتر است، حاکمیت از موضوع حجاب عقب‌نشینی کند همچنین برخی از حقوقدانان از جمله علی مجتهدزاده و نعمت احمدی، اساسا این طرح را خلاف قانون دانسته‌اند.

«بهروز محبی نجم‌آبادی» نماینده مجلس در پاسخ به اینکه آیا چنین طرحی می‌تواند موثر واقع شود، گفت: اتفاقی که افتاده و باید به آن توجه داشته باشیم این است که پربسامدترین و پرتکرارترین مسئله در وصیت شهدا دو مسئله است؛ یکی حمایت مردم از ولی امر و امام جامعه و دیگری موضوع حجاب. با آنکه در زمان شهدا حجاب مسئله کشور نبوده اما تاکید بر بحث حجاب نشان می‌دهد که این موضوع رکن رکین جامعه اسلامی و مسئله‌ای است که ما از غرب طلبکاری جدی داریم. حقوق زنان در غرب خصوصا حجاب و خانواده به شدت تضعیف شده است.

وی ادامه داد: معتقدیم بر اساس قانون مجازات اسلامی، کشف حجاب خلاف قانون است و بنابراین با رفتار خلاف قانون هم باید برخورد شود. اما این برخورد نباید فیزیکی یا به نحوی باشد که تقابل بین مردم را ایجاد کند. از طرفی اگر دولت ورود نکند، ممکن است بسیاری از نیروهای مذهبی که خود را مقید به قانون می‌دانند این هنجارشکنی را نپذیرند.

محبی افزود: کسی که کشف حجاب کرده است یک پیام روشن به جامعه می‌دهد و آن این است که من هر جور قانون‌شکنی را می‌پذیرم. این رفتار یک رفتار قانون‌شکنانه است و بنابراین دولت موظف به برخورد است. باتوجه به اینکه قانون و قانون مجازات اسلامی در معابر عمومی و دید مردم این موضوع خلاف شرع را نمی‌پذیرد، نیروی انتظامی وظیفه دارد به قضیه ورود پیدا کند و باید با آن برخورد کند.

این نماینده مجلس ضمن تاکید براینکه شیوه برخورد در طرح جدید یک برخورد کاملا فناورانه است، بیان کرد: آقایان می‌خواهند با اسکنرهای پیشرفته‌ای که دارند و بر اساس کارت ملی افراد آن‌ها را شناسایی کنند، تذکر دهند و اگر تکرار شد برخورد قضایی صورت گیرد. این روند یک روند معمول است و راه دیگری وجود ندارد چون اگر بخواهیم عموم مردم را وارد میدان کنیم ممکن است یک انشقاق، گسل اجتماعی و رودرویی بین مردم به وجود بیاید. لذا وظیفه حاکمیت است که خودش این مسئله را حل کند.

محبی افزود: متاسفانه امروز می‌بینیم که برخی از جریان‌های سیاسی ذیل قانون اساسی با رفتار‌های نادرست، متن هایی که منتشر و مسائلی که مطرح می‌کنند، به این قضیه دامن می‌زنند. اما اگر مدعی هستند که پیرو خط امام‌اند، حساسیت امام (ره) و مقام معظم رهبری برایشان روشن است؛ ولی امر اعلام کردند که کشف حجاب یک حرام شرعی و سیاسی است و فرمودند یک نقشه است و دشمن پشت قضیه است و با یک راهبرد و نقشه حکیمانه موضوع باید حل شود و هرکسی به وظیفه خود عمل کند. کمااینکه درشب‌های احیا برخی از بزرگان منبری ما با شیوه‌های خاص خودشان توصیه کردند که افراد این قانون‌شکنی و اشتباه را در جامعه تکرار نکنند.

جریان اصلاحات در پشت پرده حجاب قرار دارد

وی همچنین در واکنش به توصیه برخی از فعالان سیاسی مبنی بر عقب‌نشینی از مسئله حجاب، تصریح کرد: به هیچ عنوان. همانطور که گفتم، این مسئله پربسامدترین وصیت شهداست. این مسئله رکن رکین خانواده را تحت الشعاع قرار می‌دهد. این مسئله با برجسته کردن زنانگی و مسابقه مد و آرایش در جامعه، کانون خانواده را به شدت تحت الشعاع قرار خواهد داد. این مسئله حد و حدودی برایش تعریف نمی‌شود. کما اینکه می‌بینیم که کشف حجاب و برداشتن روسری منجر به بدن‌نمایی و رفتارهای دیگری خواهد شد. بنابراین به نظر می‌رسد نظام بر اساس قانون باید عمل کند.

این نماینده مجلس ضمن تاکید بر اینکه اگر قانون تصریح کرده که نباید رفتار غیرقانونی صورت گیرد، ما نمی‌توانیم برخی را بپذیریم و برخی را کنار بگذاریم، گفت: همه باید قانون را در عمل بپذیرند و اجرا کنند. اگر بنا بر قانون‌شکنی و قرار باشد کشف حجاب را بپذیریم، عبور از خیابان یک طرفه و خیلی از مسائل دیگر مجاز خواهد شد. به باور من در 20 30 سال گذشته، کار فرهنگی نشد. جریان اصلاحات در ایران هم پرچمدار شکستن مبانی نظام و انقلاب در حوزه فرهنگ بوده و با سیاست تساهل و عدم جایگزینی سیاست دینی و مذهبی، در حوزه رسانه و نمایش خانگی سال‌ها تلاش می‌کنند هنجارها را بشکنند. امروز هم به انحای متفاوت و با تحلیل‌های مختلفی که ارائه می‌دهند، از این جریان حمایت می‌کنند.

محبی در پایان، بیان کرد: به نظر من جریان سیاسی اصلاحات در پشت صحنه بسیاری از فتنه‌های رخ داده است؛ از فتنه 88 تا فتنه اخیر قرار داشته است. قطعا نظام، باید تعیین و تکلیف کند. هر جریانی؛ چه اصلاح طلب و چه اصولگرا حق ندارد مقابل قانون بایستد. اگر قرار باشد حاکمیت این مسائل را بپذیرد و عقب‌نشینی کند قانون‌شکنی رواج پیدا خواهد کرد و حاکمیت دیگر اقتداری نخواهد داشت.

منبع: دیده‌بان ایران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.