×

منوی اصلی

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.
چه کسانی نباید کیوی را با پوست بخورند؟

اگر سابقهٔ سنگ کلیه دارید از خوردن پوست کیوی صرف‌نظر کنید. زیرا پوست کیوی اگزالات زیادی دارد که احتمال تشکیل سنگ کلیه را در افرادی که مستعد هستند افزایش می‌دهد.

اگزالات‌ها موادی طبیعی‌اند که در برخی از گیاهان وجود دارند، مانند اسفناج و کیوی. اگزالات‌ها نقش چندانی در بدن ندارند و از ادرار دفع می‌شوند؛ اما برخی از افراد به آن بیشتر حساس‌اند.

اگزالات‌ها می‌توانند در بدن با کلسیم ترکیب شوند و جلوی جذب کلسیم را بگیرند و ضمناً می‌توانند تشکیل کریستال‌های اگزالاتی در کلیه‌ها و مفاصل بدهند.

 

۳ خطر احتمالی پوست کیوی

اکتینیدین

پوست کیوی حاوی اکتینیدین است که در صورت مصرف زیاد می‌تواند باعث اسهال و استفراغ شود. علاوه بر این، برخی افراد به آن حساسیت دارند و پس از خوردن یک عدد از آن هم به‌سرعت دهان، لب‌ها و کامشان تحریک می‌شود. البته این یک پاسخ متوسط و معمول در بزرگسالان است و کودکان خردسال ممکن است عکس‌العمل شدیدتری نشان دهند که شامل سوزش سر دل، بثورات، مشکل تنفسی و سایر علائم می‌شود.

آغشته به آفت‌کش‌ها

به یاد داشته باشید که کیوی را قبل از خوردن بادقت بشویید. اگرچه پوست آن خوراکی است، اما ممکن است حاوی آفت‌کش باشد. حتی اگر کیوی شما به‌صورت ارگانیک تولید شده باشد، ممکن است ضایعات غیرخوراکی مانند ذرات گردوغبار روی پوست آن جمع شده باشد که نیاز به تمیزکردن دارد.

رافیدها

به گزارش وب گاه تبیان، رافیدها بلورهای طبیعی اگزالات کلسیم هستند که می‌توانند به‌راحتی پوشش‌های دهان را خراش دهند. علاوه بر این، ازآنجایی‌که این میوه اسیدی است، می‌تواند احساس سوزش ناخوشایندی را هنگام برخورد اسید به داخل دهان، ایجاد کند.

 

نکاتی برای خوردن کیوی با پوست

نیازی نیست کار خاصی انجام بدهید؛ اما اگر کرک‌های پوست کیوی را دوست ندارید توصیه‌های زیر هم بد نیستند:

. کیوی زرد را انتخاب کنید که ظاهرش شبیه پوست کیوی سبز نیست و راحت‌تر می‌توانید خوردنش را تحمل کنید.

. هنگام شستن کیوی با استفاده از یک برس میوه شور یا یک حولهٔ آشپزخانه، کرک‌های پوست کیوی را جدا کنید.

. نمی‌توانید کیوی را مثل سیب بخورید؟ بسیار خب، کیوی را به تکه‌هایی برش بزنید یا خرد کنید، البته با پوست. می‌توانید تکه‌های کیوی را به سالاد میوه‌تان اضافه کنید. بافت پوست کیوی، مزه شیرین به خود میوه می‌دهد.

. کیوی را به اسموتی اضافه کنید. یک عدد کیوی کامل و با پوست را به اسموتی‌تان اضافه کرده و خوب میکس کنید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.