×

منوی اصلی

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.
قیمت پوشاک تا ۴۰ درصد گران شد

به گزارش بهارستان ایران: گرانی شدید پوشاک در نوروز امسال سبب شد بازار این کالا مانند سال‌های پیش از شیوع کرونا داغ نشود.

افزایش قیمت انواع پوشاک از سوی فعالان این صنف نیز اعلام شده است به طوری که «مجید افتخاری» عضو هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک درخصوص میزان تقاضا در آستانه سال نو، گفت: در بدترین شرایط سالیان اخیر هستیم؛ رکود عجیب غریبی در صنعت پوشاک حاکم است که آن هم به خاطر مشکلات اقتصادی و عدم توانایی خرید مردم است. استقبالی از پوشاک شب عید وجود ندارد و مطلقا رونقی در بازار نیست، بیشترین تقاضایی هم که الان وجود دارد مربوط به کالاهای زمستانه است که در تخفیف هستند.

افتخاری افزود: سال ۱۴۰۱ بی‌سابقه‌ترین حراج فصل زمستان را داشتیم و کالاها زیر قیمت تمام شده به مردم عرضه شد، فقط به‌خاطر این که کسب‌وکارها یک گردش کاری داشته باشند، اصلا بازار در زمستان خوب نبود و بازار تازه در فروش فوق‌العاده آغاز شد.

وی ادامه داد: پوشاک کالایی است که از چند ماه قبل تولید می‌شود، هنوز قیمت‌ها با نرخ ارز فعلی مطابقت پیدا نکرده و اجناس فعلی با ارز حدود ۳۰ هزار تومان تولید شده‌اند.

عضو هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک با تاکید بر این که افزایش قیمت در صنعت پوشاک نسبت به سایر صنایع از جمله مواد غذایی بسیار پایین بوده و دولت هم اعلام کرده که تورم پوشاک کمتر از باقی حوزه‌ها بوده است، گفت: افزایش قیمت در صنعت پوشاک نسبت به سال قبل حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد است، این تورم صرفا ناشی از هزینه‌های اجباری است که دولت بر دوش بخش خصوصی گذاشته است.

منبع: دیده بان ایران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.