×

منوی اصلی

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.
قانون حجاب لازم الاجرا است

به گزارش بهارستان ایران: چندی پیش بود که اتحادیه اروپا یک نهاد و چند فرد ایرانی به دلیل نقض حقوق بشر تحریم کرد. «بیژن نوباوه» و «سید علی یزدی‌خواه» نماینده مجلس یازدهم از جمله افراد این لیست بودند.

«سیدعلی یزدی‌خواه» عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در واکنش به این اقدام اروپا، گفت: این‌ها شیوه‌های نخ‌نما و استعماری غرب است. ما خوشحالیم که اتحادیه اروپا ما را تحریم کرده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: این موضوع بسیار خنده‌آور و مضحک است که در راستای موضوعات حقوق بشری، بنده و آقای نوباوه را تحریم کرده‌اند. کما اینکه ما مدعی غرب هستیم به دلیل همه جنایاتی که در غرب می‌شود؛ در زمان تجاوز، کشتار، جنایت و… که در کشورهای اروپایی و سایر نقاط کشور رخ می‌دهد حقوق بشر کجاست؟ آتش جنگ در سودان را که برپا کرد؟ عراق را که اشغال کرد؟ افغانستان را چه کسی بمباران می‌کرد؟ جنگ اوکراین را که راه انداخت؟ همه غربی‌ها و اروپایی‌ها بودند حالا اینها می‌خواهند درس حقوق بشر و دموکراسی بدهند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: من از ته قلبم خوشحالم که عناصر دور از عقلانیت و تفکر انسانی ما را تحریم می‌کنند. مگر ما در اروپا ملک و حساب محرمانه‌ای داریم که برایمان تاثیری داشته باشد؟ به هر جهت از اینکه دشمنان بشریت ما را تحریم می‌کنند به حقانیت راه‌مان بیشتر واقف می‌شویم.

یزدی‌خواه در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه چه رویکردی منجر به تحریم او به دلیل نقض حقوق بشر شده است، گفت: باید از خودشان پرسید. ما مطالبه اجرای قانون را داشتیم. همانطور که در اروپا احترام به چراغ قرمز امر لازم‌الاجرا است در کشور ما هم احترام به قانون و مصوبات ضروری است. تا زمانی که قاون پابرجاست اجرای آن بر اساس اولیه‌ترین حقوق بشری واجب است.

وی همچنین درخصوص آخرین وضعیت طرح عفاف و حجاب، عنوان کرد: دولت و قوه قضاییه به دنبال ترمیم هستند ما هم پیشنهادات خودمان را ارائه کرده‌ایم تا انشاالله به فوریت و به سرعت این موضوع را عملیاتی کنیم ضمن اینکه پیشنهاداتی را خود کمیسیون فرهنگی به هیئت رئیسه مجلس ارائه کرده است.

منبع: دیده بان ایران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.