×

منوی اصلی

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.
شهرداری تهران قانون استخدامی را رعایت نمی کند

به گزارش بهارستان ایران: «ناصر امانی» در گفتگو با خبرنگار بهارستان ایران در پاسخ به این پرسش که تغییر اساسنامه شرکت‌ها و سازمان‌های زیر مجموعه شهرداری تهران که از دوره قبل کلید خورده و در شورای ششم و توسط شورا پیگیری شده به کجا رسیده و در چه مرحله ای است؟ اظهار داشت: در اوایلی که شورای ششم شروع به کار کرد برخی از مدیران مدیریت شهری گفتند که اساسنامه های سازمان شهرداری که در دوره پنجم شورای شهر تصویب شده، چندین ماده دارد که تاریخ آن گذشته و برای سال ۹۸ است ولی سال ۱۴۰۰ این اساسنامه ها ابلاغ شده است.

وی افزود: اگر این اساسنامه‌ها اصلاح نشود باید به سازمان، برگردند و به آیین‌نامه مالی اداری شهرداری عمل کنند نه به آیین‌نامه مالی معاونت‌های خود سازمان‌ها و این برای شهرداری و مدیرانی که در آنجا مسوولیت دارند مشکل ساز خواهد بود.

امانی تصریح کرد: بنابراین درخواست کردند که این اساسنامه ها فعلا متوقف شوند تا بندهای آن اصلاح شود و ما بعنوان اعضای شورای شهر این موضوع را پذیرفتیم و یک مصوبه دادیم که فعلا این اساسنامه متوقف شود تا شهرداری اصلاحیه اساسنامه ها را بیاورد و بعد از مدتی اصلاحیه، آمد.

وی تاکید کرد: چون شهرداری تهران سازمان جدیدی تحت عنوان سازمان فناوری های نوین شهری در دست تاسیس داشت و اولویت را برای این سازمان گذاشت و اصلاحیه اساسنامه های سازمان های شهرداری، اصلاحیه های آن تصویب شده و قرار است در دستور جلسه شورا قرار بگیرد و بعد از اینکه توسط شورا تایید شود برای تایید نهایی به وزارت کشور ارسال می شود.

این عضو شورای شهر تهران، افزود: شورای شهر تهران به دلیل اینکه در حال حاضر درگیر برنامه چهارم و بعد از بودجه سال آینده در دستور کار شورای شهر قرار می گیرد و بعید به نظر می رسد که تا قبل از پایان سال‌جاری اصلاحیه اساسنامه های سازمان های شهرداری به تصویب شورای شهر برسد.

در مورد استخدام یکی از اعضای محترم شورا، هیات رئیسه رسیدگی کند

امانی در پاسخ به این پرسش که نظر شما بعنوان عضوی از شورای شهر تهران درخصوص استخدام یک عضو شورای شهر پایتخت در شهرداری تهران، چیست؟ به بهارستان ایران، گفت: رسیدگی به موضوعاتی از قبیل استخدام یک عضو شورای شهر در شهرداری تهران در اختیار اعضای شورای شهر نیست.

وی افزود: در این خصوص، باید هیات رئیسه شورای شهر و نهادهای نظارتی رسیدگی کنند و اگر ارتباط های خاصی برای استخدام ایشان در شورای شهر بوده امور اداری شورای شهر و هیات رئیسه می توانند رسیدگی کنند و من بعنوان عضوی از شورای شهر تهران در جریان جزئیات استخدام این عضو شورا در شهرداری تهران نیستم.

امانی تصریح کرد: اینکه یک شخص از اعضای شورای شهر به استخدام شهرداری درآید برای اولین بار است اتفاق می‌افتد و من چون در جریان جزئیات این استخدام، نیستم نمی‌توانم در مورد آن اظهار نظری داشته باشم.

وی تاکید کرد: ما بعنوان اعضای شورای شهر که با رأی مردم انتخاب شده ایم نباید بگذاریم که شهروندان دچار ابهامات شوند اگر ابهامی هم بوجود آمد باید درخصوص آن روشنگری انجام بدهیم تا در ذهن مردم خدشه‌ای بوجود نیاید.

روند انتصابات باید مطابق بخشنامه صورت بگیرد

امانی در پاسخ به این‌ پریش که بیشتر انتصابات شهرداری تهران بر خلاف بخشنامه صورت می گیرد و شما بعنوان عضو شورای شهر در این خصوص چه نظری دارید؟ به بهارستان ایران، گفت: من بعنوان مسوول کمیته تشکیلات و منابع انسانی شورای شهر، فکر می کنم تا آنجایی که توانستم وظیفه خودم را به درستی انجام دادم و چند بار در صحن شورا تذکر دادم و آنها را به تذکر کتبی تبدیل کردم و بعد از اینکه از جواب تذکر کتبی، قانع نشدم به رئیس شورای شهر نامه نوشتم که این روند همچنان ادامه دارد و باید پاسخگو باشیم.

وی اظهار داشت: هنوز دارم در این خصوص پیگیری می کنم و مسر هستم تا روند انتصابات شهرداری طبق بخشنامه صورت بگیرد.

به قانون استخدامی عمل نمی‌شود

امانی در پاسخ به این پرسش که چرا فرایندی براساس سابقه و تجربه کاری برای انتصاب‌های شهرداری تعریف نشده است؟ گفت: شهرداری تهران، هم آیین نامه انتصابات و هم قانون استخدامی دارد و حتی هر کدام از سازمان ها بصورت جداگانه اساسنامه دارند و در اساسنامه، مشخص شده که مدیرعامل و اعضای هیات مدیره باید چگونه انتخاب بشوند.

وی اظهار داشت: مهم این است که به آیین نامه های انتصابی و قانون استخدامی، عمل بشود ولی متاسفانه به این موارد عمل نمی شود و در مواردی که به آیین نامه ها و قوانین استخدامی عمل نشده است به آن اعتراض کرده ایم.

این عضو شورای شهر، تصریح کرد: یک مصوبه در شورای داشتیم که مطابق آن شهردار را ملزم کردیم که برای تمامی پست های سازمانی از پرسنل درون بدنه شهرداری استفاده کند مگر در موارد خاص و این مصوبه مورد اعتراض فرمانداری تهران قرار گرفت و ما بر انجام این مصوبه، پافشاری کردیم و مصوبه به هیات حل اختلاف رفت و این هیات، نظر شورای شهر را تایید کرد ولی متاسفانه، هنوز در انتصاب های شهرداری، این مصوبه، رعایت نمی شود.

شورا معترض به نحوه انتصاب سرپرستان است

امانی در پاسخ به این پرسش که چرا برخلاف بخشنامه، انتصاب سرپرستان تا یکسال طول می کشد؟ گفت: این موضوع از مواردی است که اعضای شورای شهر به آن اعتراض دارند و بارها تذکر دادیم.

زمان پاسخگویی به استعلام‌ها متفاوت است

امانی در پاسخ به این پرسش که چرا استعلام‌های حراست و سازمان بازرسی، زمان‌بر است و این موضوع، شائبه‌هایی در بین کارکنان ایجاد می‌کند؟ گفت: استعلام‌ها از لحاظ قانونی یک زمان مشخص دارند و باید این زمان سپری شود تا جواب استعلام‌ها بیاید.

وی اظهار داشت: برای ارتقا، انتصاب، ماموریت، بازنشستگی و گزینش افراد یک حداکثر زمان در نظر گرفته شده و مراجع نظارتی باید براساس آن حداکثر زمان، پاسخ های لازم را بدهند.

امانی در پایان، بیان کرد: اگر مدت زمان پاسخ استعلام‌ها از حداکثر زمان تعیین شده، بیشتر شود افراد می توانند پیگیری کنند و از مراجع قانونی، حق خود را مطالبه کنند‌. البته، بنا بر این بوده که پاسخ استعلام ها به موقع ارسال شود ولی اگر مواردی است که دیر پاسخ داده می شود باید رسیدگی شود تا علت دیر پاسخ دادن آن مشخص بشود.

خبرنگار: سجاد صفری

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.