×

منوی اصلی

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.

به گزارش بهارستان ایران: «مسعود درستی» مدیرعامل شرکت مترو تهران، گفت: سیر تکامل معماری ایستگاه‌های در حال تکمیل شبکه مترو پایتخت به شکلی پیش رفته است که در سال‌های اخیر نمونه‌هایی از قبیل ایستگاه‌های محمدیه، برج میلاد، آهنگ، بوستان گفت و گو، مرزداران، شهرک آزمایش و این اواخر ایستگاه شهدای هفدهم شهریور با طراحی‌های چشم‌نواز به منصه ظهور رسیدند و حتی ایستگاهی مثل ایستگاه آهنگ موفق به کسب عناوین ارزنده از مراجع معتبر داخلی شد.

 

درستی در ادامه با بیان اینکه نمود عینی چنین رویکردی در شکل‌گیری ایستگاه‌های میدان کتاب و شهید دادمان نیز بزودی قابل مشاهده خواهد بود، افزود: نوع طراحی مینیمال که در عین زیبایی ایستگاه اتفاقاً هزینه‌های اجرا و بهره‌برداری آتی از سازه‌ها را تقلیل می‌دهد، از نکات بارز معماری ایستگاه‌های جدید خواهند بود که البته شاخصه ایرانی – اسلامی بودن آن در همگی لحاظ می‌شود. حتی نوع نورپردازی سالن‌ها و معابر داخلی ایستگاه‌ها نیز متفاوت از گذشته بوده و این امر ضمن تلطیف فضا‌های زیرزمینی، چشم‌انداز بصری آن را هم زیباتر می‌سازد.

 

مدیرعامل شرکت مترو تهران، گفت: ایستگاه‌های در دست تکمیل و یا طراحی، ضمن آنکه ارتباط موضوعی منسجم‌تری با محیط پیرامونی خود برقرار می‌سازند، در افزایش کیفیت بصری فضا‌های شهری نیز نقش پررنگ تری ایفا کرده و در عین حال هزینه اجرا و نگهداری از آن‌ها کاهش خواهد یافت. در واقع مصالح جدید که از طول عمر مفید بیشتری برخوردار هستند و با عنایت به فناوری‌های روز دنیا مدنظر قرار گرفته‌اند، در عین رعایت الگوی ایرانی – اسلامی، چهره زیباتری را به نمایش خواهند گذاشت.

 

منبع: میزان

 

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.