×

منوی اصلی

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.
بیماری‌های مادرزادی قلب شایع‌ترین بیماری مادرزادی است

به گزارش بهارستان ایران؛بهزاد علیزاده در حاشیه چهارمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های مادرزادی قلب کاسپین که تا پنجم خردادماه جاری در بیمارستان امام رضا(ع)  مشهددر حال برگزاری است، اظهار کرد: بیماری‌های مادرزادی قلب مختص به نژاد و کشور خاصی نیست و با توجه به اینکه بروز بیماری‌های مادرزادی قلب شایع‌ترین بیماری مادرزادی در نژاد انسان است یک درصد از تولدهای زنده دنیا مبتلا به بیماری‌های مادرزادی قلب هستند.

وی با بیان اینکه در ایران با حدود ۷۰ میلیون جمعیت هر روز نوزادانی که با فرمی از بیماری‌های مادرزادی قلب درگیر هستند، متولد می‌شوند، مطرح کرد: برخی از این بیماری‌ها در بدو تولد کشف نشده و علائمش در دهه‌های بعدی مشخص می‌شود اما برخی در همان بدو تولد خود را نشان می‌دهد و نیازمند درمان عاجلانه بوده و اگر درمان نشود، کودک جان خود را از دست خواهد داد.

علیزاده با اعلام این خبر که شیوع بیماری‌های قلبی به ویژه بیماری‌های مادرزادی قلبی در ایران بسیار زیاد است، مطرح کرد: یکی از نقاط قوت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تشخیص و درمان بیماری‌های قلب و عروق و بیماری‌های مادرزادی قلب است. مشهد پس از تهران دومین شهر در ایران است که اعمال قلب پیچیده پیوند قلب را در بزرگسالان و کودکان انجام می‌دهد.

دبیر اجرایی چهارمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های مادرزادی قلب کاسپین خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد علاوه بر بیماران قلبی ایرانی به بیمارانی که از کشورهای عراق، افغانستان، تاجیکستان و کشورهای همسایه برای درمان می‌آیند، خدمات درمانی ارائه می‌کند.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۵ سال است که اعمال جراحی قلب در مشهد انجام می‌شود و هر سال با تجهیزات و امکانات پیشرفته این اعمال دقیق‌تر و بهتر شده است.

منبع: ایسنا

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.