×

منوی اصلی

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.
باقلوا بهترین سوغات خوراکی استانبول

به گزارش بهارستان ایران ؛خوشمزگی باقلوا استانبول این خوراکی را به سوغات ارزان این شهر تبدیل کرده که در کنار قیمت‌مناسب، وجهه خوبی نیز برای سوغاتی آوردن دارد.

جالب است بدانید استانبولی‌ها چندین نوع باقلوای مختلف تولید می‌کنند که هرکدام از دیگری خوشمزه‌تر است. با این حساب، اگر طرفدار باقلوا هستید، در ادامه به انواع معروف‌ترین سوغاتی استانبول نگاهی می‌اندازیم.

۱. باقلوا بورما

باقلوا بورما به‌لحاظ ظاهر تفاوت زیادی با دیگر باقلواهای استانبول دارد؛ اما فریب ظاهر این باقلوا را نخورید، زیرا ترکیبات این باقلوا فرق چندانی با دیگر باقلواهای استانبول نمی‌کند. این باقلوا از چند لایه خمیر فیلوی نازک دست شده که بین این لایه‌ها با مغز آجیل‌های خوشمزه‌ پر شده‌اند. باقلوا بورما با شهد عسل و شربت شیرین می‌شود تا آب از دهان باقلوادوست‌ها دربیاورد.

۲. باقلوا بلبل یواسی

همان‌گونه که حدس زده‌اید، اسم این باقلوا معنای آشیانه بلبل می‌دهد، زیرا ظاهری همانند لانه بلبل دارد. باقلوا بلبل یواسی با خمیر فیلو دایره‌ای شکل درست می‌شود. وسط این باقلوای خوشمزه با مغز آجیل و به‌خصوص پستهپر شده است. باقلوا بلبل یواسی در کنار طعم خوشی که دارد، به‌لحاظ ظاهری نیز باقلوایی برازنده سوغاتی است.

۳. باقلوا فیستیکلی سارما

باقلوا فیستیکلی سارما به‌اندازه‌ای پسته دارد که رنگ آن به سبزی می‌گراید. به همین دلیل نیز به این باقلوا فیستیکلی (فیستیک در زبان ترکی به‌معنای پسته است) می‌گویند. پیشنهاد می‌کنیم اگر می‌خواهید خودتان را حسابی تحویل بگیرید، در کنار این باقلوای خوش‌مزه، بستنی هم میل کنید.

قیمت باقلوا در استانبول

با تعریف‌و‌تمجید‌هایی که از باقلوا استانبول کردیم، مطمئنیم حتی اگر نمی‌خواهید از این شهر باقلوا سوغات بیاورید، بازهم وسوسه شده‌اید که در سفر استانبول طعم این خوراکی خوش‌مزه را امتحان کنید. اهمیت باقلوا در میان گردشگران ترکیه باعث شده تا باقلوا فروشی‌های مختلفی در استانبول پیش روی مشتری‌ها صف بشکند.

تصویری از سینی باقلوا سوغات استانبول

این شرایط، تفاوت قیمت باقلوا در استانبول را به دنبال دارد. در کنار قیمت باقلوا استانبول، کیفیت باقلوای این شهر نیز در مغازه‌های متفاوت باهم فرق می‌کند. در نتیجه، از آنجا که شما بهتر از ما می‌دانید هر گردی گردو نیست، باقلواهای استانبول را چشم‌بسته نباید خریداری کنید.

تصویری از باقلوای ترکی

مطمئن هستیم برای سوغاتی یا دل‌خوشی خودتان هم که شده در سفر استانبول سراغ باقلوافروشی‌های این شهر را خواهید گرفت. به همین دلیل اگر می‌خواهید بدانید قیمت بهترین سوغاتی استانبول چند است، پیشنهاد می‌‌کنیم چیزی حدود 100 تا 400 لیر برای خرید هر کیلو باقلواکنار بگذارید.

بهترین جا برای خرید باقلوا استانبول

تصویری از باقلوا

اکنون که با بهترین سوغاتی استانبول آشنا شدید، حتماً به این فکر می‌کنید که این باقلواهای خوش‌مزه را از کجا خریداری کنید. برای پاسخ به این پرسش، در ادامه به چند باقلوافروشی مخصوص استانبول اشاره می‌کنیم که سال‌هاست باقلوا را به‌عنوان بهترین سوغاتی استانبولدر اختیار گردشگران قرار می‌دهند.

۱. باقلوافروشی کاراکوی گولوگلو (Karaköy Güllüoğlu)

این باقلوافروشی نزدیک یک سده قدمت دارد تا اعضای خانواده گولوگلو نسل‌اندرنسل خوش‌مزه‌ترین باقلوا استانبول را در اختیار مشتریان قرار دهند. برای خرید باقلوا از این فروشگاه راهی میدان تکسیم شوید و راه برج گالاتارا در پیش بگیرید.

۲. رستوران و باقلوافروشی حمدی

اگر می‌خواهید با یک تیر دو نشان بزنید و در کنار خرید باقلوا، غذایی خوش‌مزه هم نوش جان کنید، حتماً راه رستوران و باقلوافروشی حمدی را در پیش بگیرید. این رستوران فضای بسیار دنجی برای خوردن غذاهای خوش‌مزه ترکی دارد تا لحظه‌های خاطره‌انگیز را در کنار خرید سوغاتی تجربه کنید. رستوران و باقلوافروشی حمدی در همسایگی بازار ادویه استانبول در کنار پل گالاتا قرار گرفته است.

  • راحت الحلقوم ترکیه | سوغات درجه‌یک تمامی شهرهای ترکیه

راحت الحلقوم ترکیه خوراکی خوش‌طعم دیگری است که با شکر و نشاسته درست می‌شود. این خوراکی سوغات درجه‌یک تمامی شهرهای ترکیه به ‌حساب می‌‌آید. فروشگاه‌‌‌های سوغات استانبول انواع راحت‌الحلقوم با طعم‌های مختلف را پیش روی گردشگران خوش‌سلیقه قرار می‌دهند.

تصویری از سینی چایی و راحت الحلقوم استانبول

راحت الحلقوم ترکیه با طعم خوراکی‌های خوش‌مزه‌ای مانند لیمو،‌ گلاب، پسته، دارچین و پرتقال به فروش می‌رسد. فروشنده‌های ترک برای جلب نظر بیشتر گردشگرانی که دنبال سوغات استانبول هستند، راحت الحلقوم ترکیه را دربسته‌بندی‌های زیبایی قرار داده‌‌اند تا به سوغاتی شایسته‌ای برای گردشگران مشکل‌پسند تبدیل شود.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.