×

منوی اصلی

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.
افزایش چشمگیر نرخ خدمات آرایشگاه های زنانه

به گزارش بهارستان ایران: چند روزی تا پایان سال مانده و همه چیز روی دور تند پیش می‌رود. همهمه عید در سالن‌های زیبایی هم قصه خود را دارد. از یک ماه قبل و شاید هم بیشتر وقت گرفتن‌ها شروع می‌شود و تا چند ساعت قبل از سال تحویل سالن‌های کشور غلغله است. از انواع و اقسام رنگ مو و اصلاح صورت تا رسیدگی به ناخن‌ها هر کسی گوشه‌ای مشغول است. برای قیمت گرفتن به چند سالن آرایشی در نقاط مختلف تهران تماس گرفتیم.

قدرت خرید مردم در این سال‌ها و خصوصا چند ماه گذشته کاهش پیدا کرده است اما رسم سال نو و ذوق تازه شدن از زندگی ایرانیان رنگ نباخته است. همین زنان زیادی را در روزهای آخر سال به سالن‌های زیبایی می‌کشاند. از شرق و از غرب تهران که عبور کنید قیمت اصلاح صورت کمتر از ۱۰۰ هزار تومان نیست؛ که این قیمت در شمال شهر تا ۳۰۰ هزار تومان هم می‌رسد.

در میان خدمات زیبایی کار ناخن از محبوبترین خدمات محسوب می‌شود و سر ناخنکارها این روزها از همیشه شلوغتر است. در حالی که در سالنی در الهیه قیمت کاشت ناخن از ۶۰۰ هزارتومان شروع می‌شود سالنی در مرکز شهر همین خدمات را با نصف همین قیمت انجام می‌دهند. کف هزینه کاشت ناخن در دیگر مراکز نهایتا ۲۵۰ هزار تومان بود. خدمات دیگر ناخن مانند لاک ژل حدودا ۱۵۰ هزار تومان انجام می‌شود.

از دیگر اقداماتی که معمولا در شب‌های آخر سال طرفدار زیادی دارد، رنگ مو است که این سال‌ها تنوع زیادی به خود گرفته است. رنگ موی ساده به نسبت حجم و اندازه مو در سالن‌های مختلف شهر از ۵۰۰ هزارتومان شروع به ۵ میلیون تومان می رسد.

نکته جالب توجه این بود که در بررسی‌های دیده بان ایران قیمت خدمات در سالن‌های شمال تاجنوب تهران به نسبت سال‌های قبل فاصله کمتری داشتند. برای نمونه هایلایت‌ها که طرفداران زیادی میان مشتریان پیدا کرده اند از ۳میلیون تومان شروع می‌شوند و گزارش‌های ما سقفی برای قیمت این خدمات نیافتند. برای مثال سالنی در غرب تهران کار آمبره موی متوسط را از پنج میلیون تومان انجام می‌دهند که تفاوت چندانی با سالنی شناخته شده در شمال تهران نداشت.

افزایش قیمت آرایشگاه‌ها عادی است

اگر بخواهیم مقایسه‌ای بین نرخ آرایشگاه زنانه ۱۴۰۱ با سال قبل یعنی ۱۴۰۰ داشته باشیم متوجه افزایش قیمت خدمات آرایشی و بهداشتی هستیم. در واقع، اکثر این خدمات افزایش قیمت داشته‌اند.

یک آرایشگر در منطقه مرکز تهران، می‌گوید: با توجه به شرایط اقتصادی و تورمی که وجود دارد، این افزایش قیمت منطقی به نظر می‌رسد. در برخی از آرایشگاه‌ها این افزایش قیمت بسیار بیشتر از نرخی است که اتحادیه تصویب کرده اگر افزایش قیمت در خرید مواد آرایشی، ابزارآلات و غیره را در نظر بگیرید این افزایش نرخ خدمات آرایشگاه‌ها امری عادی است.

این آرایشگر می‌گوید: همیشه هم تفاوت قیمت در آرایشگاه‌ها، مربوط به اعمال سلیقه برخی صاحبین مراکز آرایشی بهداشتی نیست. برخی از آرایشگاه‌ها ممکن است از لحاظ امکانات، مواد مصرفی و کیفیت کار کارکنان، در سطح ضعیفی باشند. در چنین شرایطی شاهد دریافت دستمزد کمتر در ازای خدماتی است که انجام می‌دهند خواهید بود. مسلما ارائه خدمات ضعیف به مشتری باعث نارضایتی وی می‌شود. به دلیل شرایط اقتصادی تعداد مشتری‌ها و میزان خدمات درخواستی آنها ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش یافته است.

منبع: دیده بان ایران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.