×

منوی اصلی

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.
وضعیت اقتصادی از این بدتر می شود

به گزارش بهارستان ایران: «جلال محمودزاده» عضو کمیسیون کشاورزی مجلس و نماینده شهر مهاباد با اشاره به کاهش بارندگی در کشور و گرانی مواد غذایی، گفت: در ابر چالش سال ۱۴۰۲ در بخش کشاوزی اشاره کنم، بحث آب مطرح است. امسال ما با کمبود باران رو به رو هستیم که با این وجود با چالش جدی در تأمین آب شرب کشاورزی در سال آینده روبه‌رو خواهیم شد.

وی چالش بعدی در سال جدید را موضوع «اعتماد بین دولت و مردم و عدم گفت و گوی منطقی با مردم» دانست و هشدار داد: اگر این چالش ادامه پیدا کند باعث شکاف اعتمادی می‌شود که از نظر اجتماعی باید به این موضوع رسیدگی شود و اگر اقدامی نشود امکان دارد این شکاف بیشتر شود و دچار مشکلات عمده اجتماعی شویم.

محمودزاده ادامه داد: در بحث اقتصادی، تورم و گرانی در سال جدید شدت بیشتری پیدا خواهد کرد، در واقع بودجه‌ای که دولت پیشنهاد کرد بودجه واقعی نیست و علی رغم اینکه دولت و تعدادی از نمایندگان مجلس آن را انکار می‌کنند، نزدیک به چهارصد هزار میلیارد تومان کسری بودجه خواهیم داشت. اگر دولت منبع جایگزینی برای این موضوع پیدا نکند و در بحث برجام و FATF به نتیجه‌ نرسیم مجبور می‌شوند این کسری بودجه را از جیب مردم بردارند که اگر از جیب مردم بردارند نتیجه‌ای جز تورم شدید ندارد و باعث می‌شود به قشر متوسط به پایین فشار وارد شود.

نماینده مردم مهاباد در مورد راهکار خود به عنوان نماینده مجلس در خصوص ابرچالش‌های سال جدید افزود: راهکار بنده این است که اگر دولت با مجلس به همراه اقتصاددانان از هر جناحی که هستند و می‌توانند از نظر علمی در بحث اقتصادی راهی پیدا کنند استفاده کنند و بحث بعدی این است که ما باید با دنیا آشتی کنیم و در بحث برجام به نتیجه برسیم و دیپلماسی خارجی را با انتخاب افراد توانمند تقویت کنیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا راه‌کارها را با وجود تندروها میسر می‌داند یا نه؟ گفت: دولت باید بتواند بین تندروهای داخلی و مردم یکی را انتخاب کند؛ اگر ما اجازه بدهیم تندروها برای مسائل اجتماعی، سیاسی، اقتصادی کشور تصمیم‌گیری کنند وضعیت از این بدتر خواهد شد.

منبع: جماران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.