×

منوی اصلی

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.

«ناصر امانی» در گفتگو با خبرنگار بهارستان ایران در پاسخ به این پرسش که عملکرد یک ساله شورای شهر تهران را چطور ارزیابی می کنید؟ اظهار داشت: به نظر بنده، ارزیابی عملکرد شورای شهر تهران در یک سال اخیر را باید بر عهده مردم بگذاریم.

 

وی افزود: اعضای شورای شهر، منتخب مردم شهر تهران هستند و هر کدام از اعضای شورای شهر به مردم در قبل از انتخابات تعهداتی داده اند.
امانی تصریح کرد: پس بهتر است که از شهروندان تهرانی درخصوص عملکرد شورای ششم شهر تهران، سوال پرسیده شود تا آن ها بگویند که شورای شهر تا چه حد توانسته است که به وعده های خود عمل کند.

 

شورای شهر چندان به قانون گذاری نیاز ندارد

 

امانی در پاسخ به این پرسش که شما به عنوان عضو شورای شهر تهران، تاکنون در حوزه وظایف نظارتی شورای شهر چه اقداماتی را در حوزه تذکر و پیگیری انجام داده اید؟ به شهردارچی (سایت بهارستان ایران) گفت: شورای شهر ۲ وظیفه قانون گذاری یا ریل گذاری برای شهرداری و نظارت بر عملکرد مدیریت شهری را برعهده دارد.

 

وی اظهار داشت: شورای شهر، شاید در بعد اول، چندان با مشکل جدی روبرو نیست. شورای شهر در سال های گذشته در زمینه قانون گذاری اقدامات لازم را انجام داده است و بنابراین شورای ششم در زمینه قانون گذاری و ریل گذاری برای شهرداری تهران با مشکل آنچنانی روبرو نیست.

 

امانی تصریح کرد: شاید در موارد خاص، مثلا درخصوص تصویب بودجه سالیانه شهرداری، نیاز به قانون گذاری وجود داشته باشد ولی در زمینه نظارت بر عملکرد شهرداری تهران، موضوع بسیار جدی است.

 

وی تاکید کرد: بنده با توجه به تذکراتی که داده ام و مکاتباتی که با شهرداری تهران، انجام داده ام و صحبت هایی که در صحن علنی شورای شهر، داشته ام سعی کرده ام وظیفه خودم در زمینه نظارت بر عملکرد شهرداری تهران را به بهترین نحو و در حد توانم به انجام برسانم.

 

شهرداری تهران اولویت های اصلی را رها کرده است

 

امانی در پاسخ به این پرسش که اولویت مشکلات شهری تهران چیست و شهرداری، تاکنون چه کاری را در جهت بهبود وضعیت انجام داده است؟ به شهردارچی (سایت بهارستان ایران)، گفت: اولویت های شهر تهران مشخص هستند و در نظر سنجی هایی که در دوره های گذشته مدیریت شهری تهران، انجام داده است به آن ها رای داده شده و مدیریت شهری گذشته هم این اولویت ها را پذیرفته است.

 

وی اظهار داشت: آلودگی هوا، ترافیک و حمل نقل شهر تهران از مسائل اساسی مردم است و شهروندان بصورت روزانه با این مشکلات روبرو هستند.

 

امانی تصریح کرد: نوسازی بافت فرسوده شهر تهران از دیگر اولویت های شورای شهر است و رسیدگی به مسائل اجتماعی، همچون وجود معتادان، کارتن خواب های متجاهر، کودکان کار و اتباع بیگانه و … که مطرح هستند این ها جزو ۴ اولویت اصلی شهر تهران است.

 

این عضو شورای شهر تهران، بیان کرد: به عقیده بنده، شهرداری تهران از اولویت آخر شروع کرده است و به مسائل اجتماعی و قرارگاه اجتماعی پرداخته است. البته، شهرداری تهران علاوه بر قرارگاه اجتماعی، قرارگاه مسکن و قرارگاه حمل و نقل را تشکیل داده است اما پیشرفت و نمود کار شهرداری تهران، بیشتر در اولویت چهارم است که متاسفانه در ۳ اولویت نخست شاهد پیشرفت مدیریت شهری نیستیم.

 

امانی تاکید کرد: بنده از شروع کار شورای ششم شهر تهران، تاکنون، حدود۶۰ تذکر در حوزه های مختلف به شهرداری تهران، داده ام.

 

وی افزود: وقتی اعضای شورای شهر، شاهد نارسایی و کمبودی در عملکرد مدیریت شهری هستند باید از طریق رئیس شورای شهر به شهردار تهران، تذکر بدهند تا شخص شهردار در زمینه رفع مشکلات اقدامات لازم را انجام بدهد و شاید من، اولین عضو شورای شهر باشم که بیشترین تذکر را به شهرداری تهران داده ام.

 

امانی افزود: بنده، بعنوان یکی از اعضای شورای شهر تهران بیشترین مکاتبه را با شهردار پایتخت در زمینه رفع مشکلات موجود در سطح شهر را دارم.

 

وی بیان کرد: هر هفته به یکی از مناطق محروم و کمتر برخوردار شهر تهران، سر می زنم و با مردم این مناطق صحبت کنم و سپس گزارش مربوط به کمبودها و مشکلات این مناطق را در صحن علنی شورای شهر تهران، بیان می کنم و درخصوص رفع مشکلات مناطق مختلف پایتخت با شهردار تهران مکاتبات لازم را انجام می دهم.

 

امانی تصریح کرد: به مناطق و سازمان های شهرداری تهران مراجعه می کنم و با پرسنل و کارمندان، صحبت می کنم و در جریان مشکلات آنها قرار می گیرم و مشکلات داخلی شهرداری تهران را بصورت کتبی به اطلاع شهردار تهران می رسانم.

 

توجه مدیریت شهری به معیشت پرسنل شهرداری

 

امانی در پاسخ به این پرسش که عملکرد حوزه مدیریت شهری تهران در جهت کنترل ترافیک، مقابله با بحران های فوری، بهبود وضعیت معابر و مبارزه با فساد را چطور ارزیابی می کنید؟ به شهردارچی (سایت بهارستان ایران) گفت: بنده بعنوان یکی از اعضای شورای شهر تهران در حوزه حمل و نقل و کنترل ترافیک، کارنامه قابل قبولی از شهرداری تهران را ارزیابی نمی کنم.

 

وی اظهار داشت: رسیدگی و تلاش برای بهبود وضعیت معابر پایتخت، جزو کارهایی است که شهرداری، باید بصورت مستمر به آن رسیدگی کند ولی در این زمینه، نارسایی هایی وجود داشته که نیاز است شهرداری در راستای رفع آن، اقدامات لازم را انجام بدهد.

 

این عضو شورای ششم تهران، تصریح کرد: بحث مبارزه با فساد یک روند طولانی است و با اقدامات مقطعی نمی شود با فساد موجود در سیستم شهرداری تهران، مبارزه کرد. مبارزه با فساد نیاز به کارهای سیستمی، هوشمند سازی و الکترونیک سازی کارها دارد و این به این معنا است که باید ارتباط مستقیم ارباب رجوع با کارکنان شهرداری را به حداقل برسانیم تا مردم از طریق سیستم، بتوانند نیازهای خود را از شهرداری تهران، مطالبه کنند و این روش می تواند از بروز فساد در شهرداری جلوگیری شود.

 

وی تاکید کرد: هنوز تا الکترونیک شدن شهرداری تهران، فاصله زیادی وجود دارد ولی مدیران شهرداری، معتقد هستند در راستای الکترونیک شدن امور شهرداری، کارهایی موثری را انجام داده اند؛ البته، بهتر است که شهروندان تهرانی درخصوص اقدامات شهرداری، قضاوت کنند ولی بنده، بعنوان یکی از اعضای شورای شهر از اقدامات انجام شده توسط شهرداری تهران، رضایت کافی ندارم.

 

این عضو شورای شهر تهران، اظهار داشت: شهرداری تهران، درخصوص وضعیت معیشتی پرسنل شهرداری در مدیریت جدید اقداماتی را انجام داده است ولی در دوره گذشته مدیریت شهری به دلیل شیوع بیماری کرونا و مشکلات مالی شهرداری، شهرداری پایتخت، آنچنان که انتظار می رفت نتوانست در راستای بهبود وضعیت معیشتی پرسنل شهرداری، اقدامات لازم را انجام بدهد.

 

امانی تاکید کرد: در دوره جدید مدیریت شهری، منابع انسانی شهرداری تهران، اقداماتی درخصوص بهبود وضعیت معیشتی پرسنل را شروع کرده و شورای شهر تهران، هم پیگیر این اقدامات است و امیدوار هستیم بتوانیم رضایت پرسنل شهرداری تهران را به دست بیاوریم ولی بدنه شهرداری تهران، همچنان، ناراضی هستند و تصور آن ها این است که در این یک سالی که از شروع شورای ششم و مدیریت شهری گذشته است می توانستیم اقدامات بهتری را در این زمینه انجام بدهیم و امیدواریم شهرداری تهران در فرصت باقیمانده بتواند اقدامات موثر و سازنده ای را در راستای بهبود وضعیت معیشتی پرسنل را بردارد.

 

وی افزود: اعضای شورای شهر، نمی توانند کارهای اجرایی را انجام دهند ولی بنده، چون رئیس کمیته تشکیلات و منابع انسانی شورای شهر تهران هستم در این زمینه و بخصوص افزایش حقوق کارکنان شهرداری تهران، اقداماتی را انجام داده ایم و حتی این موضوع را رسانه ای کرده ایم.

 

این عضو شورای شهر، تصریح کرد: در زمینه افزایش حقوق کارکنان شهرداری، اعضای شورای شهر، مکاتبات لازم را با سازمان امور استخدامی کشور و رئیس مجلس شورای اسلامی، انجام داده اند و پاسخ هایی را در این خصوص دریافت کرده ایم و امیدوار هستیم که بحث افزایش حقوق کارمندان شهرداری تهران به نتیجه برسد.

 

حسابرسی های شهرداری تهران بروزرسانی می شود

 

امانی در پاسخ به این پرسش که اولویت کمیسیون متبوع شما در شورای شهر تهران، چیست؟ به شهردارچی (سایت بهارستان ایران)، گفت: کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ۲ برنامه را در دستور کار قرار داده است.

 

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، در پایان، بیان کرد: بروزرسانی حسابرسی های شهرداری تهران و تدوین برنامه چهار ساله چهارم از برنامه هایی است که در اولویت برنامه های شهرداری تهران قرار گرفته و در حال پیگیری است.

 

منبع: شهردارچی (سایت بهارستان ایران) – سجاد صفری

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.