×

منوی اصلی

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.
بورس به رشد رسید

به گزارش بهارستان ایران: شاخص کل بورس اوراق بهادار امروز (سه شنبه) از ابتدا روند مثبتی با شیب بسیار کم به خود گرفت و این روند تا انتهای بازار ادامه دار بود و در نهایت شاخص کل با رشد ۰.۰۸ درصدی رو به رو شد. بیشترین تاثیر مثبت بر روی شاخص را نماد شستا و اخابر و بیشترین تاثیر منفی را نماد فارس و ومعاون بر روی بازار سهام گذاشتند.

شاخص هم وزن عملکرد بهتری نسبت به شاخص کل از خود نشان داد و با افزایش ۰.۳۶ درصدی رو به رو شد. ارزش معاملات خرد امروز ۷۲۰۰ میلیارد تومان بود که اندکی از دیروز بیشتر بود. از این ۷۲۰۰ میلیارد ، ۳۶۰۰ میلیارد متعلق به بازار بورس، ۲۰۰۰ میلیارد متعلق به بازار فرابورس و ۱۶۰۰ میلیارد متعلق به صندوق های سهامی بوده است.

در بین صنایع نیز بیشترین ارزش معاملات متعلق به گروه خودروسازی و شیمیایی بوده است. جریان خروج پول از بازار سهام توسط حقیقی ها بعد از چند روز امروز متوقف شد و با اینکه حقیقی ها تا اواسط بازار خالص فروش مثبت را در بازار سهام ثبت کرده بودند اما در نهایت این روند برگشت و امروز حقیقی ها خالص خرید ۱۱۳ میلیارد تومانی در بازار سهام ثبت کردند.

سرانه خرید اشخاص حقیقی امروز فاصله معناداری با سرانه فروش آن ها داشت و در انتهای بازار سرانه خرید ۲۴.۷ میلیون تومانی و سرانه فروش ۱۲.۱ میلیون تومانی از حقیقی ها به ثبت رسید که این امر نشان دهنده قدرت دست خریدار در بازار امروز است.

منبع: اقتصاد آنلاین

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.