به گزارش بهارستان ایران: «قاسم احمدی لاشکی» در این خصوص، اظهار داشت: اگر امروز بخواهیم به مهمترین مشکلات آموزش و پرورش بپردازیم فقدان ارتباط مابین برنامهریزی توسعه کشور و برنامهریزی آموزشی در نظام تعلیم و تربیت از عمده این مشکلات است.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، رکن اصلی را مربی یا همان معلم میداند و سوال اینجا است که آیا ما در تربیت معلم و به تبع آن در تربیت دانش آموز توانستهایم موثر باشیم؟
احمدی لاشکی با بیان اینکه توجه تک ساحتی به مسئله آموزش و غافل شدن از دیگر ساحتها منجر به بروز مشکلات تربیتی شده است، گفت: آینده هر کشور در گرو امروز آموزش و پرورش آنست و اگر خوب عمل کنیم وضعیت خوبی را برای کشور انتظار داریم.
او با اشاره به اینکه نگرش نظاممند به منابع انسانی در تعلیم، تربیت، نگهداشت و حفظ منزلت معلمان از دیگر مشکلات اموزش و پرورش است، گفت: در آموزش و پرورش باید داناترین و دلسوزترینها معلم شوند و در بسیاری از نقاط کشور همین گونه هست. معلم اگر به نقش خود کاملا واقف باشد تربیت در مسیر خود قرار خواهد گرفت.
احمدیلاشکی گفت: کل بودجه وزارت آموزش و پرورش حدود ۱۹۲هزار میلیارد است و این درحالی است که حدود ۲و سه دهم درصد آن صرف کیفیت بخشی میشود و مابقی یعنی ۹۷ و ۷ دهم درصد صرف حقوق پرسنل میشود.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: این در حالی است که حدود ۱۶۸هزار میلیارد بدهی آموزش و پرورش به معلمان است.
احمدیلاشکی با بیان اینکه کمبود بودجه و کم توجهی به آموزشهای فنی و حرفهای از دیگر مشکلات آموزش و پرورش، است، گفت: بخشی از فضاهای آموزشی کشور فرسوده است و نوسازی و مقاومسازی آن از توان آموزش و پرورش خارج است و سایر نهادها که مسئولیت اجتماعی دارند باید وارد این حیطه شوند.
نماینده مردم استهبان، نیریز و بختگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه نیز گفت: حفظ شان و منزلت فرهنگیان باید اولویت قرار گیرد.
«فرهاد طهماسبی» نیز، گفت: فرهنگیان وظیفه فرهنگسازی در جامعه را برعهده دارند لذا توجه ویژه به نهاد تعلیم و تربیت در سرعت در فرهنگسازی موثر است.
منبع: مهر
https://baharestaniran.ir/?p=15252