×

منوی اصلی

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.

پیروز حناچی در مراسم آیین بهره برداری از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس جدید با بیان این‌که در شرایط کرونایی هستیم، گفت: در اردیبهشت‌ماه تعداد فوت شدگان بر اثر کرونا به ۹ نفر رسیده بود که عدد تهران از این مساله شش نفر بود، اما حالا متاسفانه شرایط به گونه‌ای است که کمتر از ۵۰ درصد آمار اعلام شده مربوط به تهران است و این نشان می‌دهد.

علی‌رغم این‌که ابتلا در دنیا افزایش یافته و مرگ و میر کاهش یافته، در کشور ما اما با افزایش ابتلا آمار تلفات چندان رو به کاهش نیست که این مساله دلایل مختلف دارد و نمی‌توان همه را به گردن مردم انداخت.

شهردار تهران ادامه داد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی در ناوگان حمل و نقل عمومی مستلزم سه برابر شدن ناوگان است که این امکان پذیر نیست. هرچند که ما تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا تجهیزات را افزایش دهیم به گونه‌ای که ۶۳۰ واگن مترو در چین ثبت شد و دو قرارداد تولید بیش از ۱۰۰ واگن را نیز در دستور کار داریم و از همه ظرفیت‌های داخلی برای افزایش توان استفاده می‌کنیم.

از ایران خودرو نیز تشکر می‌کنم که در شرایط حاد افزایش دلار این قرارداد را منعقد کردند

هرچند به ما می‌گفتند ایران خودرو بدقول است و قرارداد را می‌بندد و اجرایی نمی‌کند اما چون هدف مشترک‌مان کاهش آلام مردم بود، این مهم محقق شد.

همه تلاشمان را برای حل مشکلات به کار می‌بندیم اما پشت تریبون داد نمی‌زنیم، اما مشکلات جدی است، چرا که این مصوبات عنوان شده برای هیات وزیران است، اما در مواردی که قانون هم داریم با مشکلاتی مواجهیم به گونه‌ای که ما در اوراق مشارکت باید ۵۰ درصد اوراق را تضمین کنیم و براساس قانون تضمین ۵۰ درصد دیگر برعهده دولت است، اما بانک‌ها تضمین ۱۰۰ درصدی از ما می‌خواهند.

گزارشات جدید سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد که آلایندگی بر کرونا تاثیر دارد،شاید یکی از دلایل افزایش تلفات به علت آلاینده PM2 باشد هرچند که بسیاری از کشورها محدودیت‌های ترافیکی خود را افزایش دادند به گونه‌ای که در لندن محدودیت‌های ترافیک در حوزه LEZ چندین برابر شده اما در کشور ما اینگونه تصمیمات تازه است.

قرارداد خرید ۸۰۰ اتوبوس و مینی بوس جدید (۵۰۰ اتوبوس و ۳۰۰ مینی‌بوس) در دستور کار قرار دارد و مناقصه ۸۰ اتوبوس دو کابین برای یک خط تندرو و مناقصه ۲۰۰ اتوبوس تک‌کابین گازسوز در دستور کار قرار دارد.

سال گذشته از محل صرفه‌جویی در مصرف سوخت توانستیم سهم شهرداری را از وزارت نفت بگیریم، اما دقت داشته باشید که حمل و نقل عمومی یک مساله‌ی حاکمیتی است و شهرداری نباید در این زمینه تنها بماند و باید تمام اجزای حاکمیت که در این خصوص وظیفه دارند، فعال شده و با وجود سختی‌هایی که در کشور وجود دارد این مهم را محقق کنیم.

منبع: شهر

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.