×

منوی اصلی

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.

به گزارش بهارستان ایران: «حجت الاسلام و المسلمین سید محمد آقامیری» در گفتگو با شهردارچی (سایت بهارستان ایران) در پاسخ به این پرسش که شهردار تهران، چند روز گذشته، گزارش عملکرد یکساله شهرداری تهران را تحویل شورای شهر داد؛ شما بعنوان عضو شورای شهر، عملکرد «علیرضا زاکانی» را چگونه ارزیابی می کنید؟ اظهار داشت: عملکرد شهرداری که یک سال است مدیریت شهری را تحویل گرفته است باید به اندازه یکسال مدیریت از او انتظار داشته باشیم.

 

وی افزود: از شهردار تهران، باید به اندازه یک سال توقع عملکرد در مدیریت شهری داشته باشیم در صورتی که حدود شش ماه از این یک سالی که زاکانی عهده دار مدیریت شهری هستند صرف انتخاب مدیران در سطوح مختلف شهرداری تهران، شده است.

 

این عضو شورای شهر تهران در ادامه، بیان کرد: در واقع زاکانی، ۶ ماه فرصت کار کردن در حوزه مدیریت شهری را داشته است و در این مدت اندک و با توجه به امکانات و نیروهایی که در اختیار شهردار تهران بوده می توان گفت که زاکانی در این مدت، عملکرد قابل قبولی داشته است.

 

آقامیری تصریح کرد: زمانی که شورای ششم و شهردار تهران، امور را به دست گرفتند بسیاری از پروژه های عمرانی تهران، تعطیل بودند ولی در حال حاضر، اکثر پروژه های عمرانی شهر تهران، فعال هستند و برخی از پروژه ها پیشرفت ۲۰ الی ۳۰ درصدی دارند.

 

رویکرد شهرداری درخصوص نگهداشت شهری ضعیف نیست

 

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد آقامیری در پاسخ به این پرسش که شهرداری تهران در یکسال اخیر، درخصوص نگهداشت شهری رویکرد مطلوبی نداشته و از کنار سطل های زباله موجود در سطح خیابان به دلیل بوی نامطبوع آن ها نمی شود رد شد؛ شما در این خصوص چه دیدگاهی دارید؟ به بهارستان ایران (کانال شهردارچی)، گفت: در واقع نمی شود گفت که عملکرد شهرداری تهران درخصوص نگهداشت شهری ضعیف بوده است.

 

وی اظهار داشت: نیاز است شهروندان هم درخصوص نگهداشت شهری یک سری از نکات را رعایت کنند تا کار عوامل شهرداری سخت تر نشود.
این عضو شورای ششم تهران، افزود: شهروندان تهرانی، باید از ساعت ۸ الی ۹ شب به بعد زباله ها را داخل سطح های زباله موجود در سطح خیابان ها و کوچه ها بگذارند و حتی این کار هم می تواند تا آخر شب ادامه داشته باشد چون که جمع آوری زباله ها و نظافت شهری از ساعت ۲ نصف شب الی ۶ صبح انجام می شود.

 

این عضو شورای شهر تهران، تصریح کرد: بعضی از شهروندان، رعایت نمی کنند و به جای اینکه شب، زباله های خود را به داخل سطل های زباله بگذارند؛ اول صبح این کار را انجام می دهند و طبیعی است وقتی که زباله ها از صبح تا آخر شب در داخل سطل های زباله قرار داشته باشد ایجاد بوی نامطبوع می کند.

 

آقامیری تاکید کرد: شهرداری تهران در مناطق ۲۲ گانه دارای شهردار شب است که بر نحوه نظافت شهری نظارت دارند و اگر توسط پرسنل کوتاهی صورت بگیرد به آن ها تذکر داده می شود و شهرداران شب و پرسنل مسوول نظافت شهری، ساعت ۶ صبح کار را تحویل می دهند و اگر در نحوه کار آنها ایرادی وجود داشته باشد توسط مسوولان شهرداری به آنها تذکر داده می شود.

 

این عضو شورای شهر در ادامه، تصریح کرد: نیاز است درخصوص ساعت بیرون گذاشتن زباله توسط شهروندان، فرهنگ سازی شود؛ در سال های گذشته در این خصوص اقدامات مناسبی، رخ داد و اکثر شهروندان از ساعت ۹ شب به بعد زباله های خود را بیرون می گذاشتند ولی در حال حاضر، شهروندان در هر ساعتی از طول روز، اقدام به بیرون گذاشتن زباله های خود می کنند که این باعث آلودگی محیط می شود و در برخی موارد پیمانکاران شهرداری تهران در طول شبانه روز ۲ الی ۳ بار اقدام به جمع آوری زباله های موجود در سطل های زباله می کنند.

 

استخدام های شهرداری بی رویه نیست

 

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد آقامیری در پاسخ به این پرسش که شهرداری تهران با نیروی مازاد روبرو است و همچنین در تامین معیشت کارکنان، مشکل، دارد چرا هر شهرداری که بر سر کار می آید اقدام به استخدام های بی رویه می گیرد؟ به شهردارچی (سایت بهارستان ایران) گفت: استخدام های بی رویه توسط علیرضا زاکانی صحت ندارد و در اوایل انتخاب زاکانی بعنوان شهردار تهران، ایشان گفتند که نباید استخدامی های جدید در سطح شهرداری انجام بگیرد مگر در موارد خاصی که نیاز به استخدام باشد در مورد آن اقدام شود.

 

وی اظهار داشت: با شروع کار شورای ششم و شهردار جدید تهران، اینطور نبوده که افراد جدیدی در شهرداری تهران، استخدام بشوند ولی استخدام هایی در سطح مدیران شهرداری انجام گرفته است که تعداد این استخدام ها اندک است و نمی توان آن را استخدام بی رویه نامید.‌

 

آقامیری تصریح کرد: در دوره های گذشته مدیریت شهری، شاهد استخدام های بی رویه در شهرداری تهران، بودیم ولی در یکسال اخیر که از عمر مدیریت شهری جدید می گذرد استخدام بی رویه ای صورت نگرفته است.
این عضو شورای شهر تهران، بیان کرد: در تاریخ ۲۵ الی ۲۶ هر ماه حقوق کارکنان شرکتی شهرداری تهران به حساب آنها واریز می شود و اینجور نیست که بگویم شهرداری در تامین معیشت کارکنان با مشکل روبرو است.

 

وی در ادامه بیان کرد: نیروهای قراردادی شهرداری که حقوق آنها بر مبنای کارگری محاسبه می شود در سال جدید ۵۷ درصد و نیروهای رسمی شهرداری بین ۱۰ الی ۱۵ درصد افزایش حقوق داشته اند که راضی کننده نبوده و در حد انتظار کارکنان نبوده و نیست شهردار تهران، چند روز گذشته که به شورای شهر آمدند گفتند که به دنبال افزایش حقوق ویژه برای کارکنان رسمی شهرداری تهران هستیم و در جلسه هیات دولت، این موضوع را پیگیری خواهیم کرد تا حقوق کارکنان رسمی شهرداری، متعادل بشود.

 

۲ هزار دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی افزوده می شود

 

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد آقامیری در پاسخ به این پرسش که اولویت مشکلات شهری تهران چیست و شهرداری تاکنون، چه اقداماتی در بهبود وضعیت کنونی را انجام داده است؟ به بهارستان ایران (کانال شهردارچی)، گفت: هر کمیسیون شورای شهر تهران، اولویت مربوط به خود را دارد و بنده که رئیس کمیسیون عمران و توسعه خدمات شهری و روستایی شورای شهر تهران هستم؛ اولویت کمیسیون متبوع ما راه اندازی پروژه های عمرانی و بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی شهر تهران است.

 

وی اظهار داشت: در حوزه حمل و نقل در تلاش هستیم که میزان بهره وری از ناوگان اتوبوسرانی و مترو را افزایش بدهیم و این اتفاق دارد می افتد تا پایان سالجاری حدود ۲ هزار دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران، افزوده می شود.

 

این عضو شورای ششم شهر تهران، بیان کرد: در حال حاضر، ۲ هزار دستگاه اتوبوس در حوزه حمل و نقل و عمومی تهران، فعالیت دارد و قرار است تا پایان سالجاری، این تعداد به ۴ هزار دستگاه برسد امیدواریم شهرداری بتواند این وعده را عملیاتی کند.

 

وی اظهار داشت: وقتی بر تعداد اتوبوس های حوزه حمل و نقل عمومی تهران، افزوده شود شهروندان به جای اینکه از وسایل نقلیه شخصی خود استفاده کنند روی به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی خواهند آورد و این تاثیر مثبتی در کاهش ترافیک و کاهش آلودگی هوا خواهد داشت.

 

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد آقامیری در پایان، بیان کرد: وقتی که شورای ششم شهر تهران، کار را به دست گرفت مثل این بود که یک لکوموتیو زنگ زده را تحویل گرفته بودیم و ما این لکوموتیو زنگ زده را روغن کاری کرده و به حرکت در آوردیم؛ روز به روز دارد بر شتاب کارهای عمرانی شهر تهران، افزوده می شود و انشاالله در پایان مدت ۴ ساله شورای شهر ششم، شاهد به انجام رساندن، پروژه‌ های بسیاری در سطح پایتخت خواهیم بود که می تواند افتخاری مهم، برای مجموعه شورای شهر و شهرداری تهران باشد.

 

خبرنگار: سجاد صفری

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.