×

منوی اصلی

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.

به گزارش بهارستان ایران: اعضای شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و یکمین جلسه علنی این شورا بررسی تعیین اعضای کمیسیون‌های تخصصی شورا را در دستور کار خود داشتند که در همین راستا مهدی چمران ریاست شورا، گفت: اگر کمیسیون‌های شش گانه تخصصی در شورا استمرار داشته باشد موفقیت بیشتر و بهتری را در پیش خواهیم داشت؛ لذا پیشنهاد می‌دهم همین ساختار ادامه پیدا کند، فقط یک تغییر کوچک و آن اینکه یکی از کمیسیون‌های پنج نفره شورا یکی از اعضای خود را به یکی از کمیسیون‌های سه نفره بدهد تا به این ترتیب روند ادامه کار تقویت شود. در حال حاضر در شورا یک کمیسیون پنج نفره، یک کمیسیون چهار نفره و مابقی کمیسیون‌ها سه نفره هستند.

 

وی ادامه داد: تعدادی درخواست داشتیم که کمیسیون‌ها را تغییر دهند و افرادی این درخواست را داشتند که من با آنها صحبت کردم که اگر از کمیسیون خود بروند فردی برای جایگزینی وجود ندارد و کمیسیون دو نفره معنا ندارد و قانونی هم نیست.

 

چمران تاکید کرد: کمیسیون برنامه و بودجه در حال حاضر پنج نفره است که با توجه به تخصص حقوقی آقای کاشانی پیشنهاد می‌دهم که ایشان از کمیسیون برنامه و بودجه به کمیسیون حقوقی و نظارت بروند و اعضا این پیشنهاد را قبول کنند.

 

گفتنی است، در ادامه احمد صادقی در تذکری گفت: بر اساس ماده ۵ دستورالعمل و آئین‌نامه داخلی شورای شهر تهران رأی گیری برای اعضای کمیسیون‌های تخصصی باید به صورت کتبی و مخفی انجام شود.

 

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در رأی گیری پیشنهاد ریاست شورا برای جابجایی حبیب کاشانی از کمیسیون برنامه و بودجه به کمیسیون حقوقی و نظارت با هشت رأی موافق و ۱۲ رأی مخالف مورد تایید اعضای شورای شهر تهران قرار نگرفت و به این ترتیب رأی گیری برای اعضای کمیسیون‌ها به صورت مجزا آغاز شد که نهایتا اعضای کمیسیون برنامه و بودجه آخوندی، کاشانی، صادقی، مظفر و امانی با اکثریت آراء به تصویب رسید. برای کمیسیون فرهنگی زهرا شمس احسان، علوی، نادعلی، معدنی پور با اکثریت آراء به تصویب رسید. برای کمیسیون عمران و حمل و نقل نیز تشکری هاشمی، قائمی و آقامیری به تصویب رسیدند. برای کمیسیون شهرسازی و معماری چمران، شربیانی و عباسی به عنوان اعضا مورد تصویب اکثریت شورا قرار گرفت. برای کمیسیون حقوقی و نظارت سروری، سلیمانی، اقراریان با موافقت اعضا به تصویب رسیدند و برای کمیسیون خدمات شهری و سلامت نیز پیرهادی، بابایی و نجفی به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسیدند.

 

منبع: ایسنا

 

انتهای پیام/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.