×

منوی اصلی

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.

به گزارش خبرنگار بهارستان ایران: «حسین اوجاقی» در گفتگو با خبرنگار بهارستان ایران (شهردارچی) در پاسخ به این پرسش که برنامه‌های توسعه ورزش شهروندی در مناطق، بدون هدف و صرفا به نرمش صبحگاهی خلاصه شده است؛ چرا سازمان، برنامه‌ای برای تمرکزگرایی در طراحی و ابلاغ سیاست‌های ورزشی هدفمند به مناطق ندارد؟ اظهار داشت: این سوالی که شما مطرح کرده‌اید یکی از موضوعاتی است که ما در سازمان ورزش شهرداری تهران روی آن، کار کرده ایم.

 

وی افزود: برخی از برنامه‌های هدفمند همانند برگزاری مسابقات قهرمان شهر در ۸ رشته ورزشی آقایان و ۸ رشته ورزشی بانوان در مناطق و محلات مختلف شهر تهران، توسط سازمان ورزش طراحی و برگزار می‌شود.

 

این مقام مسوول، تصریح کرد: سازمان ورزش شهرداری تهران در مناطق و محلات مختلف تهران و با توجه به آمایش سرزمین و پتانسیل مناطق مختلف و علاقه مندی‌های شهروندان به ورزش، برنامه‌های مختلف ورزشی را طراحی و اجرا می‌کنیم و به دنبال این هستیم تا سرانه فعالیت بدنی و ورزش شهروندان را ارتقا دهیم.

 

سازمان ورزش در انتخاب پیمانکاران دخالتی ندارد

 

رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که استفاده از پیمانکاران مسأله دار در نگهداشت مجموعه‌های ورزشی و تامین منابع انسانی سازمان ورزش، یکی از مهمترین دلایل بروز تخلفات مالی در سازمان است؛ چرا سازمان ورزش شهرداری در استفاده از پیمانکاران، تغییر رویکرد نمی‌دهد؟ به بهارستان ایران، گفت: سازمان ورزش، حق انتخاب پیمانکار را برای مجموعه‌های ورزشی ندارد.

 

اوجاقی اظهار داشت: مجموعه‌های ورزشی سازمان ورزش شهرداری تهران، بصورت مزایده به پیمانکاران واگذار می‌شود و در زمان برگزاری مزایده، شرایط عمومی و اختصاصی پیمانکاران احراز می‌شود‌.

 

وی تصریح کرد: پیمانکاران برای شرکت در مزایده‌ مجموعه‌های ورزشی، بایستی یک سری شرایط از قبیل عدم سوء پیشینه، مدرک تحصیلی مرتبط، سن و اینکه متاهل باشد را داشته باشد و وقتی که پیمانکار این شرایط را داشته باشد پاکات بازگشایی می‌شوند و اگر توسط ناظرین برگزاری مزایده تشخیص داده شود که یکی از پیمانکاران در گذشته، اخطار گرفته و یا مرتکب خطایی شده است توسط کمیسیون مربوطه از روند اجرای مزایده، کنار گذاشته می‌شود.

 

اوجاقی در ادامه، بیان کرد: برای واگذاری یک مجموعه ورزشی به یک پیمانکار باید روند مزایده، طی شود و پیمانکار حتما باید شرایط عمومی و اختصاصی برای برعهده گرفتن مسوولیت یک مجموعه ورزشی را داشته باشد.

 

 

مجموعه‌های ورزشی راکد به چرخه خدمات رسانی باز می‌گردند

 

 

رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که ارزش مجموعه‌های ورزشی شهرداری تهران بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است. اما سازمان ورزش، زیان آورترین مجموعه شهرداری است و هیچ برنامه‌ای برای استفاده از منابع سازمان نیست؛ دلیل این موضوع چیست؟ مجموعه‌های ورزشی سازمان ورزش شهرداری تهران دارای یک ارزش ریالی هستند ولی چون برخی از مجموعه‌های ورزشی از گذشته، مستهلک شده اند بنابراین نیاز به تعمیر و بازسازی دارند.

 

اوجاقی اظهار داشت: سازمان ورزش برای تعمیر و بازسازی برخی از مجموعه‌های ورزشی در تلاش است تا از پتانسیل بخش خصوصی در راستای تعمیر و بازسازی مجموعه‌های ورزشی مستهلک شده استفاده کند تا این مجموعه‌ها به چرخه فعالیت برگردند.

 

وی تصریح کرد: سازمان ورزش، نیز، در تلاش است از پتانسیل شهرداری تهران درخصوص نوسازی و بازسازی مجموعه‌های ورزشی مستهلک شده استفاده کند تا بتوانیم مجموعه‌های ورزشی‌ای که از چرخه خدمات‌رسانی به مردم خارج شده‌اند را به چرخه خدمات‌دهی بازگردانیم.

 

این مقام مسوول در ادامه، بیان کرد: طبق یک استاندارد هر مجموعه ورزشی یا هر امکان عمومی دیگری، سالیانه به میزان ۱۰ درصد مستهلک می‌شود در واقع هر ۱۰ سال که از فعالیت هر مجموعه‌ای بگذرد آن مجموعه، نیاز به تعمیر و نوسازی کامل، خواهد داشت.

 

اوجاقی افزود: برخی از مجموعه‌های ورزشی از ۱۰ تا ۲۰ سال از زمان احداث آنها می‌گذرد بنابراین، این تعداد از مجموعه‌های ورزشی سازمان ورزش نیاز به تعمیر و نوسازی کامل دارند.

 

وی تاکید کرد: تعرفه‌های که از مردم بابت خدمات‌دهی مجموعه‌های ورزشی، دریافت می‌شود ناچیز است و درآمدزایی مجموعه‌های ورزشی به گونه‌ای نیست که جوابگوی هزینه‌های تعمیر و بازسازی باشد و نیاز است شهرداری به مجموعه‌های ورزشی نگاه ویژه‌ای داشته باشد.

 

رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران، افزود: در حال حاضر از ظرفیت بخش خصوصی درخصوص تعمیر و بازسازی مجموعه‌های ورزشی استفاده می‌کنیم و امیدوار هستیم تا پایان سال‌جاری، مجموعه‌های ورزشی‌ای که در دست تعمیر و بازسازی هستند به چرخه خدمات‌رسانی بازگردند.

 

اوجاقی در پایان، گفت: عدالت محوری بین پرسنل، نوسازی و تعمیر مجموعه‌های ورزشی، بازگرداندن مجموعه‌های ورزشی تعطیل شده به چرخه خدمات‌رسانی به مردم از دغدغه‌های ما در سازمان ورزش است و بیشتر جلساتی که با اعضای شورای شهر و مسوولان شهرداری تهران برگزار می‌کنیم این مسائل را پیگیری می‌کنیم تا بتوانیم شرایط بهتری را برای خدمات‌رسانی به مردم بوجود بیاوریم.

 

خبرنگار: سجاد صفری

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.