×

منوی اصلی

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.
بورس اوج گرفت

به گزارش بهارستان ایران: بورس اسفندماه را با صعود شروع کرد. در جریان دادوستدهای امروز (دوشنبه) بازار سرمایه، بیش از 12 میلیارد و 339 میلیون سهم و حق تقدم به ارزشی بالغ بر 7 هزار و 170 میلیارد تومان در بیش از 437 هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 60 هزار و 896 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 594 هزار و 262 واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران صنایع پتروشیمی خلیج فارس شد و در مقابل شرکت‌های داروسازی اسوه، پرداخت الکترونیک سامان کیش و صنایع سیمان دشتستان افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 7 میلیارد و 178 میلیون ورقه به ارزش 122 هزار و 378 میلیارد تومان در 273 هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 632 واحد رشد کرد و در ارتفاع 20 هزار و  675 واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای پلیمر آریا ساسول، بیمه پاسارگاد و سنگ آهن گهر زمین شد و در مقابل شرکت‌های حمل و نقل گهر ترابر سیرجان، سرمایه‌گذاری مسکن الوند و پنبه و دانه‌های روغنی خراسان بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

منبع: تسنیم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.