×

منوی اصلی

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.
چگونه از بورس کالا خودرو خریداری کنیم؟

به گزارش خبرنگار بهارستان ایران: اگر می‌خواهید در بورس کالا خودرو خریداری کنید باید مراحل زیر را انجام بدهید.

بعد از بازکردن حساب بانکی، در سامانه سجام ثبت‌نام کنید؛ سپس باید در یک کارگزاری ثبت‌نام کنید تا بتوانید معاملات خود را در بورس کالا انجام بدهید.

همچنین، برای خرید خودرو از بورس کالا به یک حساب وکالتی هم نیاز دارید. حساب وکالتی یک نوع حساب بانکی است که برای واریز وجوه پیش پرداخت مشتری نزد یکی از بانک‌های منتخب افتتاح می‌شود.

سپس فرد متقاضی باید کد آنلاین مخصوص بورس کالا را دریافت کنید. البته این کد با کد معاملاتی بازار سهام فرق می‌کند و افرادی که کد معاملاتی بازار سهام را هم دارند باید کد آنلاین بورس کالا را دریافت کنند.

در مرحله بعد، فرد متقاضی باید حساب وکالتی که باز کرده‌ را در سامانه خرید آنلاین بورس کالا وارد کند. بعد از دو روز کاری که نام کاربری و رمز عبور خود را دریافت کردید شما آماده خرید خودرو از بورس کالا هستید و باید منتظر اعلامیه عرضه خودرو در بورس کالا باشید.

اعلامیه عرضه خودرو چند روز قبل از آن، اعلام می‌شود. بنابراین تا روز قبل از عرضه خودرو در بورس کالا باید حساب وکالتی خود را به اندازه قیمت پایه خودرو مورد نظر شارژ کنید.

بعد از این که مبلغ پایه خودرو مورد نظر خود را در حساب وکالتی شارژ کردید؛ باید در روز عرضه با وارد شدن به سامانه آنلاین بورس کالا درخواست خود را ثبت کنید. بعد از تایید خرید خورو توسط کارگزاری، باید در همان سامانه آنلاین بورس کالا، یک نمایندگی را جهت دریافت خودرو تعیین کنید.

با انجام دادن مراحل گفته شده، شما می‌توانید از بورس کالا خودرو مورد نظر خود را خریداری کنید؛ همچنین، توجه کنید که در صورت برنده شدن باید هزینه‌های دیگر را نیز بپردازید و این موارد شامل مالیات بر ارزش افزوده، مالیات، عوارض شماره‌گذاری و هزینه بیمه شخص ثالث است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.