×

منوی اصلی

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.
هزینه معاینه فنی خودرو اعلام شد

به گزارش بهارستان ایران: «شادی مالکی» مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای شهر تهران درباره خودروهای ملزم به دریافت معاینه فنی گفت: خودروهای مدل ۱۳۹۸ و ماقبل از آن که ۴ سال از عمر آنها گذشته ملزم به دریافت معاینه فنی هستند. خودروهایی که فاقد برگه معاینه فنی باشند توسط پلیس ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان جریمه می شوند.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای شهر تهران با بیان اینکه از ابتدای امسال دریافت معاینه فنی برای خودروهای مدل ۹۸ الزامی است، ادامه داد: داشتن معاینه فنی از منظر ایمنی خودرو و سرنشینان آن از یک سو و از سوی دیگر داشتن سفری ایمن ضروری است.

وی با اشاره به دلایل محیط زیستی معاینه فنی برای خودروها اظهارکرد: طبق قانون هوای پاک دریافت معاینه فنی برای خودروهایی با عمر بالای ۴ سال الزامی است. خودروهایی که ملزم به دریافت معاینه فنی هستند در تست آلاینده‌ها باید مونواکسید کربن خودروها زیر ۷ دهم و در معاینه فنی برتر این عدد باید زیر ۶ دهم باشد.

مالکی با بیان اینکه در تهران ۸ مرکز معاینه فنی از ساعت ۸ صبح تا ۱۴ بعدازظهر فعال هستند، تاکید کرد: برای مراجعه به مراکز بیهقی، آبشناسان، سراج، دماوند و دو واحد سیار نوبنیاد و گیلان شرقی شهروندان می توانند با تعیین وقت قبلی از طریق نوبت گیری اینترنتی زمان مراجعه خود را بدون معطلی انتخاب کنند.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای شهر تهران ا اشاره به اینکه هزینه انجام معاینه فنی خودروها در سال جدید ۹۲ هزار تومان است، اظهار کرد: مالکانی که از وضعیت معاینه فنی خودروهای خود مطلع نیستند می‌توانند با مراجعه به سایت symfa .ir از وضعیت خودروی خود با خبر شوند.

منبع: همشهری آنلاین

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.