×

منوی اصلی

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.

به گزارش بهارستان ایران: قیمت طلا 3 درصد در روز جمعه به‌دنبال کاهش ارزش دلار افزایش یافت. خبر افزایش نرخ بیکاری در آمریکا در ماه اکتبر احتمال آرام‌تر شدن روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی این کشور را بیشتر کرد و باعث کاهش ارزش دلار شد.

 

کارفرمایان آمریکایی کارگران بیشتری را در ماه اکتبر استخدام کردند اما افزایش نرخ بیکاری تا 3.7 درصد حاکی از بدتر شدن شرایط بازار کار در این کشور است.

 

در واقع گزارش بازار کار آمریکا مطابق خواست بازار نبوده و به‌همین دلیل باعث بالا رفتن ارزش طلا شده‌است.

 

قیمت هر اونس طلا امروز با 3.21 درصد افزایش به 1681 دلار و 87 سنت رسید.

 

ارزش دلار به‌دنبال انتشار اطلاعات اشتغال در آمریکا 1.6 درصد کاهش یافت و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرد.

 

بانک مرکزی آمریکا در روز چهارشنبه نرخ بهره را 75 واحد دیگر بالا برد، اما اعلام کرد این سیاست سخت‌گیرانه افزایش نرخ بهره که طی 40 سال گذشته بی‌سابقه بوده به‌زودی آرام خواهد شد. سیاست‌گذاران فدرال‌رزرو آمریکا در روز جمعه اشاره کردند بازهم نرخ بهره را در اجلاس بعدی بالا می‌برند اما میزان این افزایش کمتر خواهد بود.

 

از طلا همواره به‌عنوان یک پشتوانه در زمان تورم بالا یاد می‌شود اما بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری آن را افزایش داده و تمایل برای خرید طلا را پایین می‌آورد.

 

تحلیلگران عقیده دارند اگر گزارش تورم آمریکا که در هفته آینده منتشر می‌شود خبر از کاهش نرخ تورم دهد، قیمت طلا می‌تواند به 1700 دلار برسد.

 

قیمت نقره امروز با 6.97 درصد افزایش به 20 دلار و 78 سنت رسید و پلاتین با 4.48 درصد افزایش 964 دلار و 16 سنت معامله می‌شود.

 

منبع: تسنیم

 

انتهای پیام/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.