×

منوی اصلی

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.
فروش بوستان ها و پارک های تهران صحت ندارد

به گزارش بهارستان ایران: «سید احمد علوی» در گفتگو با خبرنگار بهارستان ایران (شهردارچی) در پاسخ به این پرسش که در برخی از رسانه‌ها اخباری منتشر شده مبنی بر اینکه در لیست مولدسازی دارایی‌های دولت، برخی از اموال شهرداری تهران از قبیل پارک‌ها و بوستان‌ها برای فروش گذاشته شده است؛ در این خصوص چه توضیحاتی دارید؟ اظهار داشت: این روزها در رسانه‌ها و جامعه به بحث مولدسازی دارایی‌های دولت پرداخته می‌شود و ما هم در مدیریت شهری از یک سری الفاظ استفاده می‌کنیم که به مولدسازی شباهت دارد و برخی از افراد تصور می‌کنند که شهرداری تهران هم قصد دارد وارد بحث مولدسازی دارایی‌ها شود.

وی افزود: شهرداری تهران اگر قصد داشته باشد برخی از اموال خود را واگذار کند ابتدا باید از شورای شهر، اجازه بگیرد و تاکنون، شهرداری درخصوص واگذاری اموال خود، هیچ‌گونه مکاتبه‌ای با شورای شهر تهران نداشته است.

علوی تصریح کرد: شهرداری تهران فقط درخصوص واگذاری اموال ساختمانی مازاد از شورای شهر مجوز گرفته است و این اموال جزو درآمدهای شهرداری محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: برخی از افراد در قبال پرداخت عوارض املاک و دارایی‌های خود به شهرداری، یک باب مغازه و یا یک واحد آپارتمان به شهرداری واگذار می‌کنند که اینها جزو دارایی‌های شهرداری محسوب می‌شوند و شهرداری در ابتدای هر سال یک لیست از دارایی‌ها را در اختیار شورای شهر قرار می‌دهد و شورای شهر مجوز فروش آن‌ها را به شهرداری می‌دهد.

این عضو پارلمان شهری تهران در ادامه، بیان کرد: چند وقت پیش، شهرداری تهران، یک لیست از دارایی‌های سرمایه‌ای خود را که مبلغ برآورده شده آنها ۶ هزار میلیارد تومان بود را به شورای شهر تحویل داد و اعضای شورای شهر با فروش این دارایی‌ها موافقت کردند و شهرداری برای انجام پروژه‌های عمرانی از منابع حاصل از فروش دارایی‌های سرمایه‌ای استفاده می‌کند.

علوی با اشاره به گمانه زنی‌های برخی از رسانه‌ها گفت: اینکه برخی از رسانه‌ها اخباری مبنی بر فروش مدارس و پارک‌های شهرداری را مطرح کرده‌اند صحت ندارد و مدارس در اختیار دولت قرار دارند و شهرداری تهران، مدرسه‌ای در اختیار ندارد‌.

وی تاکید کرد: اگر منظور از مولدسازی این است که شهرداری تهران، زمین‌های خود را به صورت خام به فروش نرساند و برای آنها مجوز ساخت و ساز صادر کند تا بتواند زمین‌ها را با قیمت بالاتری بفروشد امکان دارد در آینده، اینجور اتفاقی در شهرداری رخ بدهد.

رویکرد مدیریت شهری افزایش فضای سبز است

این عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که اگر در آینده، شهرداری تهران، یک لیست از پارک‌ها و بوستان‌ها در قالب طرح مولدسازی دارایی‌ها به شورای شهر بفرستد آیا شورا با آن موافقت خواهد کرد؟ گفت: بدون شک، نه شهرداری تهران این پیشنهاد را به شورا خواهد داد و نه شورای شهر در صورت ارائه این پیشنهاد با شهرداری درخصوص واگذاری بوستان‌ها و پارک‌ها موافقت خواهد کرد.

علوی تصریح کرد: در حال حاضر، شورای شهر تهران، بودجه در اختیار شهرداری می‌گذارد تا این سازمان درخصوص افزایش تعداد پارک‌ها و بوستان‌ها اقدام کند تا سرانه فضای سبز پایتخت افزایش یابد؛ بعد با منطق جور در نمی‌آید که شورا بخواهد به شهرداری مجوز فروش پارک‌ها و بوستان‌ها را بدهد.

این عضو شورای شهر تهران در پایان، بیان کرد: مولدسازی دارایی‌های شهرداری تهران با این نگاه که مدیریت شهری قصد دارد که پارک‌ها و بوستان‌های خود را به فروش برساند صحت ندارد و بعید است که انجام بگیرد.

خبرنگار: سجاد صفری

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.