×

منوی اصلی

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.
بورس کانال ۲ میلیونی را رد کرد

به گزارش بهارستان ایران: بورس تهران امروز (یکشنبه) از ابتدا با تقاضای بالایی در اکثر صنایع به خصوص صنایع دلاری رو به رو بود و تا نیمه اول بازار قدرت خریداران کاملا به فروشندگان برتری داشت و ۳ صنعت پالایشی و فلزات اساسی و محصولات شیمیایی اغلب نمادهای آن ها در دامنه مثبت معامله می‌شد.

اما مشکل کندی و هنگ بودن هسته معاملات فرابورس که از ابتدا وجود داشت در نهایت دامنگیر باز شد و نحوه بازگشایی فرابورس در نیمه دوم بازار را با فشار عرضه رو به رو کرد تا درنهایت شاخص کل رشد ۱.۰۳ درصدی ثبت کند و به سطح ۲ میلیون و ۱۸ هزار واحدی برسد. بیشترین تاثیر مثبت بر روی شاخص را نمادهای فارس و فملی و شپنا داشتند.

شاخص هم وزن بورس، امروز کاملا عملکرد متفاوتی از شاخص کل داشت و در حالی که شاخص کل با رشد بیش از ۱ درصدی همراه بود شاخص هم وزن امروز متعادل بود و کاهش بسیار اندک ۰.۰۱ درصدی را ثبت کرد.

ارزش معاملات خرد امروز ۸۸۰۰ میلیارد تومان بوده است که از این مقدار ۶۸۰۰ میلیارد متعلق به بازار بورس، ۴۶۴ میلیارد متعلق به بازار فرابورس و ۱۶۰۰ میلیارد متعلق به صندوق‌های سهامی بوده است.

لازم به ذکر است که معاملات بازار فرابورس تا ساعت ۱۵ ادامه دار خواهد بود. همچنین در بین صنایع بیشترین ارزش معاملات متعلق به گروه پالایشگاهی بود.

خالص ورود پول به بازار سهام در حالی که تا اواسط بازار به ۳۰۰ میلیارد تومان نیر رسیده بود اما با عبور از نیمه بازار این روند تغییر کرد و حقیقی‌ها در انتها خالص ورود پول ۲ میلیاردی ثبت کردند که این امر خروج و ذخیره سود سرمایه گذاران بعد از عبور از نیمه ابتدایی بازار را نشان می‌دهد.

رقابت تنگاتنگ سرانه خرید و فروش حقیقی‌ها تا انتهای بازار ادامه دار بود و در نهایت سرانه فروش۱۸.۴ میلیون تومانی و سرانه خرید ۱۷‌.۶ میلیون تومانی از حقیقی‌ها به ثبت رسید.

منبع: اقتصاد آنلاین

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.