×

منوی اصلی

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.
بورس به رشد چشمگیر رسید

به گزارش بهارستان ایران: بورس شنبه (۲۷ اسفند) در انتهای بازار سرمایه با رشد ۸۴ هزار و ۷۷۰ واحدی روبرو شد و در تراز یک میلیون و ۹۰۵ هزار و ۷۵۸ واحدی ایستاد.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۶ هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان رسید. «فملی»، «فارس» و «شپنا» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «شستا»، «وبملت» و «خودرو» سه نماد پر تراکنش بودند.

شاخص کل هم وزن با رشد ۲۱ هزار و ۲۸۹ واحدی روی پله ۵۷۵ هزار و ۴۷۸ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۱۳ هزار و ۱۸ میلیارد سهم به ارزش ۴ هزار و ۴۷۰ هزار تومان رسید.

شاخص فرابورس هم با رشد ۸۰۶ واحدی روی پله ۲۳ هزار و ۸۹۰ واحدی ایستاد. همچنین حجم معاملات امروز سهام در فرا بورس به تعداد ۲ هزار و ۴۰ میلیارد سهم به ارزش هزار و ۴۰۸ میلیارد تومان رسید.

امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۸۸۳ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «شیمیایی» و «فرآوده نفتی» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.
بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های شپنا، فملی و بنیرو بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های چفیبر، کماسه و انرژی ۱ بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

سهام شرکت‌های اراد ۱۲۷، آوند و ثبات بیشترین افزایش قیمت و سهام فردا موتور ۰۵، ثبات، آوند بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های وکغدیر، افران و فیروزا بیشترین عرضه فروش را نماد‌های همای، فیروزا و افران در بورس ایران داشتند.

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اراد ۱۲۷، آوند و ثبات بیشترین عرضه فروش را نماد‌های فردا موتور ۰۵، ثبات و آوند در فرابورس ایران داشتند.

نماد‌های افران، اهرم و پالایش بیشترین ارزش معامله و نماد‌ها شستا، وبملت و وبصادر بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

نماد‌های اراد ۱۲۱۴، اراد ۱۱۷۴، اخزا ۹۰۸۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های کارا، کرمان و سپیدما ۲ بیشترین حجم معامله را در فرابورس تهران تجربه کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.