×

منوی اصلی

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.
انواع کسب و کارهای اینترنتی / معایب، مزایا و روش های راه اندازی آن

به گزارش بهارستان ایرانمهدی مصلحی: امروزه کسب و کار اینترنتی یکی از داغ‌ترین نوع کسب و کارها در دنیا است. دلایل بسیاری وجود دارد که سبب شده است افراد به فعالیت در اینترنت علاقمند شوند. در گزارش زیر شما را با این موضوع بسیار مهم آشنا می‌کنیم.

کسب و کار اینترنتی یعنی مجموعه‌ای از فعالیت‌ها که به صورت آنلاین از طریق اینترنت انجام می‌شود. ممکن است برخی از کسب و کارهای اینترنتی خدمات رایگانی ارائه کرده و یا حتی خدمات خود را با هزینه ارائه دهند. از آنجایی که درباره کسب درآمد نیز حرف می‌زنیم، پس راه‌اندازی این نوع کسب و کار برای انجام یک سری کارها در قبال دریافت هزینه آن است.

مدل‌های جدید کسب و کار، روزبه‌روز با نوآوری در تلاش هستند بخشی از نیازهای ما را پوشش دهند.

در یک تعریف ساده و بدون کلیشه‌ای اگر بخواهیم کسب وکار اینترنتی را شرح دهیم: هر نوع فروش محصول و یا خدمت در سطح اینترنت را نوعی کسب وکار اینترنتی می‌گویند.

کسب و کار اینترنتی فقط داشتن یک وب‌سایت نیست. کسب و کار اینترنتی در واقع، یک سیستم است. یک سیستم که می‌تواند ایده شما را تبدیل به ثروت کند. پس برای داشتن یک کسب و کار اینترنتی پول‌ساز شما باید طراح یک سیستم باشید.

برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی چه باید کرد؟

در ابتدای کار شما باید برای راه اندازی این نوع کسب و کار خوب فکر کرده و برنامه‌ریزی کنید. اما به چه چیزی فکر کنیم؟ به اینکه دلیل تمایل شما برای راه‌اندازی کسب و کار در اینترنت و درآمدزایی از این روش چیست ؟ چه ایده‌ای را می‌خواهید راه‌اندازی کنید؟ آیا زمینه فعالیت و ایده شما در اینترنت مخاطب دارد؟! با کسانی قرار است رقابت کنیم؟! میزان پیچ و خم کار را تخمین بزنید و ببیند که آیا شما توان لازم برای پیاده سازی ایده کسب کار اینترنتی خود را دارید؟

تمامی سولاتی که در بالا مطرح شد جزو مهمترین مواردی هستند که شما باید حتما در رابطه با آنها خوب فکر کنید. افراد بسیاری وجود دارند که با بی فکری خود سبب می‌شوند وارد یک سری کسب و کارها شده و در نهایت در کمترین زمان ممکن شکست خورده‌اند. تاکید می‌کنم بی گدار به آن بزنید. بعد از فکر کردن کامل اکنون به سراغ یک سری موارد مهمتر می رویم.

انواع کسب و کار اینترنتی

اگر شما انواع کسب و کار اینترنتی را نشناسید و کورکورانه وارد مسیر کارآفرینی اینترنتی شوید، به احتمال بسیار زیاد زمان، پول و انرژی خود را در مسیر غلط هدر خواهید داد و سپس ناامید شده و مسیر را رها می‌کنید.

– کسب درآمد اینترنتی از طریق فریلنسرینگ (آزاد کاری)

– کسب و کار اینترنتی با فروش محصولات فیزیکی

– کسب و کار اینترنتی با فروش محصولات آموزشی

– کسب و کار اینترنتی با فروش محصولات رایگان

– کسب و کار اینترنتی با فروش خدمات و مشاوره

– کسب و کار اینترنتی با فروش تبلیغات

ایده‌های کسب و کار اینترنتی

داشتن ایده پولساز کسب و کار اینترنتی علی الخصوص اگر بکر باشند می‌تواند نقطه شروع خوبی برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی موفق باشد. ‌برخی از ایده‌های فهرست چندین ایده پولساز کسب و کار اینترنتی می‌توانند نهایتاً ثروت کوچکی برای‌تان ایجاد کنند.

بدون شک برخی از این ایده‌ها نیازمند داشتن دانش در حوزه کسب و کار اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ است که به دوستان عزیز توصیه می‌کنیم در صورتی که پیش نیازهای لازمه برای پیاده سازی این گونه ایده‌ها را ندارند، دست به کار نشوند و قبل از شروع با افراد متخصص حوزه مربوطه مشورت کنند.

– وبلاگ آشپزی یا ارائه دستور پخت غذا

– خدمات طراحی گرافیک آنلاین

– بازاریابی محتوا

– طراحی جلد کتاب‌های الکترونیکی

– مشاوره اینترنتی

– کسب درآمد از تلگرام

– برگزاری دوره‌های آموزش آنلاین

– فروش لباس آنلاین

– خدمات ترجمه

– ادمین شبکه‌های اجتماعی

– برگزاری وبینار

مزایای و معایب کسب و کار اینترنتی آنلاین

هر نوع کسب و کار و فعالیتی دارای مزایا و معایب خاص مربوط به خود است. فعالیت در اینترنت و کسب درآمد اینترنتی نیز شامل این نوع مزایا و معایب می‌شود. برخی افراد وجود دارند که به دلیل مزایای کسب و کار اینترنتی به سمت این کار کشیده شده‌اند. برخی دیگر نیز وجود دارند که به دلیل معایب آن بیخیال این نوع کسب و کار می‌شوند.

مزایا کار اینترنتی

– خودت رئیس خودت هستی

– انعطاف پذیری بالا

– سرمایه اولیه بسیار کم

– امکان راه‌اندازی توسط هر کسی

– قابلیت توسعه

– بدون نیاز به دفتر یا شرکت کاری

– در هر زمان و هر مکانی

– عدم محدودیت

– برقراری ارتباط آسان با مشتریان

– نمایش خدمات به میلیون‌ها کاربر اینترنتی

– و …

معایب کار اینترنتی

– بسیار زمانبر

– نیاز به صبر زیاد

– بسیار حساس

– نیاز به تخصص اولیه برای راه‌اندازی و مدیریت

– لازمه موفقیت ایده‌های ناب است

– لازمه موفقیت خلاقیت در کار است

تاثیر سئو در کسب و کار آنلاین

یکی از مهمترین مواردی که در کسب و کار اینترنتی بسیار مهم و حائز اهمیت است؛ موضوع سئو و بهینه سازی سایت است. بهینه کردن سایت برای موتورهای جستجو مثل گوگل و همچنین کاربران است. یکی از مهمترین روش‌های موفقیت در کسب و کار اینترنتی همین موضوع سئو است.

سخن پایانی

راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی با وجود رقیبان بسیاری که امروزه در سطح وب وجود دارند، ممکن است کار شما را کمی سخت و پیچیده کند. پس قبل از شروع کار اینترنتی خود حتما ابتدا ایده خود و بازار کار آن را به خوبی مورد بررسی قرار دهید و مواردی که در بالا به آن اشاره شد را رعایت کنید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.