×

منوی اصلی

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.
آینده بازار ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳ چگونه خواهد بود؟

به گزارش بهارستان ایران: ۲۰۲۲ سالی چالشی و پرنوسان برای بازار ارز دیجیتال بود. در این فصل، سرمایه‌گذاران شاهد زمستان ارز دیجیتال و سقوط دومینویی چندین شرکت بزرگ در این حوزه از جمله صرافی بزرگ FTX بودند.

با وجود اینکه ۲۰۲۲، سالی پرتنش برای بازار ارز دیجیتال بود، اما گسترش استفاده از ارز‌های دیجیتال در سراسر جهان و حضور این دارایی‌های دیجیتال در مسابقات جام جهانی قطر و سوپر باول از اتفاقات مثبت سال گذشته میلادی بود. همچنین، پیشرفت‌های زیادی در زمینه تکنولوژی بلاکچین نیز در سراسر دنیا مشاهده شد.

خطای انسانی در سال 2022 بازار ارز دیجیتال

صنعت ارز دیجیتال و بلاکچین هنوز در مراحل ابتدایی خود است به طوری که تحقیقات و پژوهش‌ها در این زمینه ادامه دارند. باید توجه داشت که اتفاقات ناگوار سال ۲۰۲۲ در این بازار، حاصل خطای تکنولوژیکی مرتبط با بلاکچین نبودند و به دلیل تصمیمات مدیریتی و مالی اشتباه رخ دادند.

افزایش قانون‌گذاری و نظارت

پیش بینی می‌شود که تمرکز بیش‌تری بر قانون‌گذاری و نظارت حوزه ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳ شکل گیرد. بعد از اتفاقات سال ۲۰۲۲، نیاز به قانون‌گذاری دقیق در این حوزه، جهت حفظ امنیت سرمایه‌گذاران به شدت حس می‌شود. کشورهای گروه G-20، نهاد‌های بین‌المللی و دولت‌های کشور‌های مختلف جهان نیز در تلاش برای تدوین قوانین در این حوزه هستند. با قانون‌گذاری توافقی در این حوزه، استفاده از ارزهای دیجیتال و تکنولوژی بلاکچین در اقتصاد و حوزه بانکداری واضح‌تر خواهد شد. محیطی قانون‌مند می‌تواند به نوآوری وکارآفرینی در این حوزه نیز کمک شایانی کند.

رشد بازار کار مرتبط با ارز دیجیتال وب۳

با تدوین چارچوب‌های قانونی حوزه رمز ارز، استفاده از تکنولوژی بلاکچین گسترده‌تر خواهد شد چرا که سرمایه‌گذاران می‌توانند با طمینان بیشتری در این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری کنند. طبیعت غیرمتمرکز تکنولوژی بلاکچین می‌تواند وابستگی به شخص ثالث را از بین ببرد و به ذخیره‌سازی امن داده‌ها کمک کند.

از طرفی در سال‌های اخیر، شاهد افزایش تقاضا برای این تکنولوژی در صنعت بانکداری، سرویس‌های مالی و بیمه‌ها بوده‌ایم. گسترش بیش‌تر این تکنولوژی، باعث رشد استارتاپ‌ها و پروژه‌های مرتبط با نسل جدید اینترنت (وب۳) خواهد شد. از همین جهت، تفاضا برای افراد با مهارت‌های مرتبط با تکنولوژی بلاکچین و وب۳ افزایش خواهد یافت و کارفرمایان به دنبال استخدام نیروهای جدید برای گسترش این پروژه‌های حاضر در وب3 خواهند بود.

گذر از سال ۲۰۲۲ میلادی

بازار ارز دیجیتال در حال ترمیم از نوسان‌های شدید و ریزش‌های قیمتی سال ۲۰۲۲ است. راه‌حل گذر از نااطمینانی‌ها در این بازار، افزایش شفافیت است. این وظیفه بر عهده شرکت‌های بزرگ، بازیگران کلیدی و رهبران صنعت در این بازار است.

پیش‌بینی سال ۲۰۲۳ بازار کریپتو

با نشانه‌های فعلی از بازار ارز دیجیتال، بنظر می‌رسد که رشد و نوآوری در این بازار در سال ۲۰۲۳ رخ دهد. نرخ هش شبکه بیت کوین در اکثر ماه‌های سال پیش میلادی، پایدار و بدون تغییر بوده است و پیش‌بینی می‌شود که هاوینگ بعدی آن در سال ۲۰۲۴ رخ دهد. به طور کلی، روزنامه ایکانامیک تایمز (The Economic Time) دیدگاه مثبتی را برای سال ۲۰۲۳ بازار رمزارز متصور است.

منبع: تجارت نیوز

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.