×

منوی اصلی

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.

به گزارش بهارستان ایران: اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه در جریان هشتاد و هفتمین جلسه شورای شهر بررسی گزارش حسابرسی مناطق ۹، ۱۵، ۲۱ و ۲۲ شهرداری تهران را در دستور کار قرار دادند.

 

در جریان بررسی گزارش حسابرسی منطقه ۱۵، میثم مظفر رئیس کمیته بودجه بر تعیین تکلیف واحدهای مسکونی اتابک تاکید کرد و گفت: در محله مینابی و امامزاده سید خاتون ۴۰ واحد واگذار شده که قرار بوده به کسانی که ملک آنها در این منطقه تملک شده، واگذار شود و اسناد این املاک به درستی ثبت نشده است.

 

وی گفت: ۵۰ هزار میلیارد تومان معادل بودجه امسال آورده شهرداری در کل مناطق ۲۲ گانه در طرح‌های مشارکتی مسدود شده است. ما در این زمینه که به اندازه کل بودجه امسال شهرداری تهران است با اختلاف مواجه شده‌ایم که باید برطرف شود.

 

سید مهدی صباغ شهردار منطقه ۱۵ تهران نیز گفت: ۴۰ واحد مسکونی از سوی سازمان نوسازی شهرداری تهران به منطقه ۱۵ در سال ۹۹ تحویل داده شده است.

 

وی اضافه کرد: این ۴۰ ملک به پیمانکاران تحویل داده شده و ارزش ریالی آن به میزان یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به عنوان سود در دفاتر ثبت شده است.

 

صباغ با اشاره به طرح مشارکتی بازار گل خاوران و باغ پرندگان خاور شهر نیز گفت: منطقه ۱۵ بیش از پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان آورده داشته که این موضوع را پیگیری خواهیم کرد تا کارسازی لازم انجام شود.

 

شهردار منطقه ۱۵ تهران افزود: قرارداد تالار توسکا ۱۵ سال پیش منعقد شده و در زمینه عدم پرداخت اجاره بها در ماده ۳۸ طرح دعوی کردیم تا احقاق حق شهرداری انجام شود.

 

در رابطه با طرح بنیاد تعاون وزارت دفاع در خاور شهر، زمین و عوارض از شهرداری و ساخت کامل آن نیز با بنیاد تعاون بوده است.

 

وی گفت: این طرح در ۹ هزار و ۹۰۰ متر مربع برای ۱۱۶ واحد در سال ۸۶ تحویل داده شده و به صورت جزء به جزء به پیمانکاران طلبکار پرداخت شده است.

 

به گفته وی، تسویه مطالبات پیمانکاران نیز تا پایان سال ۹۹ انجام شده است.

 

در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران گزارش حسابرسی این منطقه را با ۱۰ رأی تصویب کردند.

 

همچنین در جریان بررسی گزارش حسابرسی منطقه ۹ شهرداری تهران، میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت که در فرودگاه مهرآباد بدهی‌های چند هزار میلیارد تومانی داریم.

 

وی افزود: باید مطالبات شهرداری تهران، هر چه سریعتر وصول شود و باید بتوانیم با ارتش جمهوری اسلامی و دیگر بخش ها در این فرودگاه به توافق برسیم.

 

مظفر با بیان اینکه ۱۰۰ قطعه ملک از دارایی‌های شهرداری در منطقه ۹ تهران، مسکوت مانده که باید به فروش برسد، گفت: این املاک باید به فروش رفته یا اجاره داده شود که ارزش افزوده داشته باشد.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به طرح پارکینگ طبقاتی استاد معین گفت: قدر السهم شهرداری در این طرح به دلیل فوت پیمانکار، هنوز به نتیجه نرسیده و موضوع باید در مراجع قضایی پیگیری شود.

 

محمد رحیم مرتضوی شهردار منطقه ۹ تهران نیز در این زمینه اظهار داشت: کارگروهی در شهرداری و اداره کل مالی تشکیل و در حال اقدام نسبت به اصلاح حساب‌ها و شفافیت دفاتر هستیم.

 

وی درباره سرمایه گذاری در فرودگاه مهرآباد گفت: سرمایه زیادی در این محل قرار گرفته و ساخت و سازهای بسیاری انجام شده است.

 

شهردار منطقه ۹ تهران با بیان اینکه سازه‌های تبلیغاتی و فروشگاهی در فرودگاه وجود دارد که عوارض پرداخت نمی‌کنند گفت: در زمینه ساخت و سازها، مطالبات را حتما از فرودگاه دریافت خواهیم کرد.

 

گفتنی است، اعضای شورای شهر تهران در ادامه، گزارش حسابرسی شهرداری منطقه ۹ را با ۱۶ رأی تصویب کردند.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.