×

منوی اصلی

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.
قیمت پیاز کاهش یافت

به گزارش بهارستان ایران: «مصطفی دارایی نژاد» در این خصوص، اظهار داشت: بنابر وعده قبلی مبنی بر کاهش قیمت پیاز ظرف ۱۰ روز آینده، خوشبختانه این امر محقق شد.

او قیمت هرکیلو پیاز درشت سفید در میدان مرکزی ۱۴ هزار تومان و پیاز ریز ۱۵ تا ۱۷ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با مساعد شدن هوا و ازدیاد عرضه، قیمت‌ هر کیلو پیاز مجدد ۲۰ درصد کاهش یافته است.

دارایی نژاد ادامه داد: طبق پیش بینی های قبلی قرار بود قیمت هر کیلو پیاز تا ۲۰ اسفند به ۱۵ تا ۱۶ هزار تومان برساند که خوشبختانه این امر چندروز زودتر محقق شد.

او با بیان اینکه برداشت کشت دوم پیاز جیرفت در حال انجام است، گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو پیاز سر مزرعه در جیرفت ۱۲ هزار تومان و با احتساب افت و حمل ۱۴ تا ۱۵ هزار تومان است که پیش بینی می‌شود تا هفته آینده مجدد قیمت ۵ درصد دیگر کاهش یابد.

این‌مقام مسئول می‌گوید: شب گذشته ورودی پیاز در میدان مرکزی ۳ هزار و ۱۰۰ تن بود که ۲ هزار تن آن فروش رفته و ۱۱۰۰ تن در میدان مرکزی به سبب نبود تقاضا مانده است.

او گفت: با توجه به ازدیاد عرضه، قیمت هر کیلو پیاز در میادین تره بار با کاهش ۹۰۰ تومانی برای مصرف کننده به ۱۵ هزار تومان رسیده است.

دارایی نژاد با بیان اینکه کمبودی در عرضه پیاز نداریم، گفت: با توجه به مساعد شدن شرایط جوی و ازدیاد عرضه نیازی به واردات پیاز نداریم. پیازهای واردشده در انبارها ذخیره شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.