×

منوی اصلی

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.
جو بایدن نامزد انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا می شود

به گزارش بهارستان ایران: انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا وارد مرحله جدی تری شده است. «جو بایدن» رئیس‌ جمهوری آمریکا عصر دوشنبه اعلام کرد که برای انتخابات ریاست‌ جمهوری آینده این کشور در سال ۲۰۲۴ نامزد خواهد شد. با این حال او اصراری برای عجله در اعلام رسمی این خبر ندارد.

بایدن در گفت‌وگو با برنامه «تودی» در شبکه ان‌‌‌بی‌‌‌سی نیوز گفته است که او نامزد انتخابات ریاست جمهوری‌خواهد شد اما زمان آن را فعلا اعلام نمی‌کند. همزمان چند منبع آگاه به ان‌‌‌بی‌‌‌سی نیوز گفتند که احتمالاً در تابستان به‌‌‌شکل رسمی نامزدی بایدن اعلام شود.

البته در جبهه خودی هنوز اعلام حضور رسمی نکرده است. از سوی دیگر رییس جمهوری ۸۰ ساله آمریکا در مدتی که به کاخ سفید رفته، به خوبی نشان داده که شرایط جسمانی لازم برای ادامه را ندارد. همین موضوع شرایط محبوبیت او را در نظرسنجی‌ها بسیار کاهش داده است.

نظرسنجی اخیر سی‌ان‌ان نشان داده که میزان محبوبیت بایدن، به پایین‌ترین سطح تاکنون یعنی ۳۶ درصد رسیده‌است. در حالی که محبوبیت کامالا هریس، معاون اول که بسیاری معتقد هستند بسیار سیاستمدار بدی است، حدود ۴۱ درصد است.

بایدن به مرد پر گاف کاخ سفید مشهور شده و کلیپ‌های مختلفی از زمین خوردن هنگام سوار شدن به هواپیما، گم کردن مسیر بعد از سخنرانی، جابجا و اشتباه خطاب کردن افراد پخش شده است. به نظر می‎رسد بایدن و مشاوران او در تاخیر اعلام کاندید شدن وی گزینه عدم‌نامزدی هم بررسی می‎کنند.

در تیم رقیب، فیل‎ها شرایط عجیبی را طی می‎کنند. کاندید معروف و پرحاشیه این حزب دونالد ترامپ به‌‌‌عنوان متهم به دادگاه رفته است. ترامپ در ماجرای پرداخت حق السکوت به استورمی دانیلز، خانم پورن استار متهم است. او حتی در دادگاه منهتن انگشت نگاری و بازداشت موقت شد. همین شرایط برای کاهش محبوبیت ترامپ کافی و وجهه وی در حال تخریب شدن است.

در واقع به خوبی شرایط نشان می‎دهد دو رقیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ یعنی دونالد ترامپ و جو بایدن دیگر گزینه‌های مناسبی برای کاخ سفید نیستند. حتی تارنمای هیل در ارزیابی وضعیت سیاسی آمریکا می‌نویسد که ایالات متحده در انتخابات ۲۰۲۴ به گزینه دیگری به غیر از بایدن و ترامپ برای ریاست جمهوری در آینده نیاز دارد.

در حقیقت آمریکای امروز که در شرایط جنگ سرد با چین قرار دارد و از نظر اقتصادی با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‎کند، نیاز به یک کاندیدای میانه رو و شاید زن داشته باشد تا بتواند شرایط جدیدی را برای این کشور رقم زند.

منبع: اقتصاد آنلاین

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.