×

منوی اصلی

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.

به گزارش بهارستان ایران: اعضای شورای شهر تهران صبح امروز (سه شنبه) بررسی لایحه شهرداری تهران در مورد اعطای مجوز به شهرداری برای انجام معاملات مربوط به خرید قطعات یدکی و تعمیرات اساسی تجهیزات ثابت و متحرک متروی تهران را روی میز بررسی قرار دادند و تشکری هاشمی در تشریح جزئیات این لایحه گفت: بر اساس لایحه‌ای که شهرداری تهران به صحن شورا آورده اجازه می‌خواهد که تا سقف ۴۰۰۰ میلیارد تومان معاملات برای تامین قطعات یدکی و به روز رسانی تجهیزات ثابت و متحرک مترو هزینه کند.

 

وی با بیان اینکه بر اساس تبصره ۱۳ قانون بودجه ۱۴۰۱ سقف معاملات مجاز برای شهرداری ۱۲۰ میلیارد تومان و برای تهاتر ۱۸۰ میلیارد تومان است، اظهار کرد: از آنجایی که مبلغ پیشنهادی شهرداری بالاتر از مجوز شورا است، این لایحه را به شورا آوردند تا به آنها اجازه دهیم سقف ریالی تجهیزاتشان را افزایش دهند.

 

مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل شهرداری تهران با حضور در جلسه شورای شهر تهران در مورد چرایی ارائه این لایحه گفت: بر اساس ایرادی که سازمان بازرسی کل کشور به قرارداد ۸۰۰ میلیارد تومانی مترو با بانک شهر داشته که فراتر از سقف مجازی که شورا به شهرداری داده بود، است. ما نیز این لایحه را به شورا آوردیم.

 

وی با بیان اینکه علاوه بر این قرارداد با بانک شهر یک قرارداد ۴۰۰ میلیارد تومانی با شرکت واگن سازی داریم،‌ ادامه داد: همچنین قراردادی با وزارت کشور طی روزهای آینده منعقد می‌شود که این قرارداد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی از محل منابع ارزی در اختیار وزارت کشور است که بابت تامین قطعات یدکی مترو برای اورهال واگن‌هاست که اگر این منابع تزریق شود دیگر برای اورهال نیازی به منابع داخلی شهرداری نیست و کل پروسه اورهال را با این مبلغ وزارت کشور انجام می‌دهیم.

 

معاون شهردار تهران، افزود: یک قرارداد دیگر برای ارتقاء مرکز فرمان خط ۱ و ۲ مترو و همچنین تامین قطعات یدکی پله برقی، آسانسور و تجهیزات ایستگاهی در دست اقدام داریم که سرجمع این قراردادها ۴۰۰۰ میلیارد تومان است که نیازمند مجوز شورای شهر هستیم تا این قراردادها پیش برود.

 

گفتنی است، نهایتا اعضای شورای شهر لایحه شهردار تهران اعطای مجوز به شهرداری تهران برای انجام معاملات مربوط به خرید قطعات یدکی و تعمیرات اساسی تجهیزات ثابت و متحرک متروی تهران را به تصویب رساندند.

 

منبع: ایسنا

 

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.